Nieuws

Dragon Ball komt naar Fortnite

Evenement gaat op 16 augustus van start

Geschreven door Michel Musters op
Er is een cross-over tussen Fornite en Dragon Ball op komst.

Epic Games heeft op social media een eerste hint geplaatst waarop de draak Shenron is te zien. De cross-over moet op 16 augustus beginnen, wanneer de volgende update voor Fortnite verschijnt nadat de 'zomervakantie' voor Epic Games afgelopen is.

Officieel is nog niet bekend wat de cross-over precies omvat, maar dataminers vonden eerder al details. Verwacht wordt dat diverse skins gebaseerd op Dragon Ball naar de game komen, alsmede meerdere weken vol met diverse uitdagingen.

In-game is de achtergrond van de lobby ook aangepast, waarop nu Kame House uit Dragon Ball is te zien. Epic Games kondigt binnenkort waarschijnlijk meer details aan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fifa 23-trailer toont vernieuwde Ultimate Team Kirby's Dream Buffet komt aanstaande woensdag uit
27

Reacties op: Dragon Ball komt naar Fortnite

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    GoofyZ3

    • 12 augustus 2022 10:02
    Wat een money making systeem is dit zeg. Fantastisch dat ze ieder bedrijf over de streep krijgen. Er zijn serieus kinderen die alleen dit spel spelen en geen idee hebben wat voor andere spellen er allemaal zijn. De hype is groot op school en thuis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 12 augustus 2022 10:09
    @GoofyZ3
    Nog steeds? Ik heb zelf geen kinderen dus durf het niet te zeggen. Maar dacht dat de hype nu wel een keer over was. De hype kwam wel weer even terug toen de No build modus uit kwam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 11:07
    @Snafu9 dit wordt zeker nog heel veel gespeeld. Het levert Epic nog steeds bakken met geld op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 12 augustus 2022 11:19
    @Snafu9 mijn neefje is niet eens geiiiiiiiiiiinteresseerd in een ps5 of de nieuwste xbox. De ps4 draait fortnite prima en elke maand wel nieuwe content. En gratis.

    Hoe spel je geiinteresseerd eigenlijk. Weet iemand dat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 11:24
    @GoofyZ3 veel meer i

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 12 augustus 2022 15:31
    @GoofyZ3 Denk dat de bedrijven eerder in de rij staan dan dat ze over gehaald zouden moeten worden. Je mag vinden van Fortnite wat je wilt (persoonlijk heb ik er geen bal mee) maar ik vind het super tof wat ze allemaal toevoegen en al die ingame events. En je ziet hoeveel invloed ze hebben op andere games… het hele verdien model is inmiddels de norm geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 augustus 2022 10:12
    Leuk maar ondanks ik een die hard fan ben van dragon ball (heb niks voor niks een tattoo van shenron op m'n rechter onderarm) weiger ik fortnite te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 12 augustus 2022 10:25
    @coola
    Why? Uit principe? Of gewoon omdat je het soort game niet leuk vindt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 augustus 2022 10:38
    @The_Stifmeister

    Niet mijn type game. En als er een game is die teert op micro transacties is het fortnite wel. Bij games als CoD, Battlefield, AC etc kan je de micro transacties nog 100% negeren. Bij fortnite niet daar word je gedwongen om keer op keer geld uit te geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 12 augustus 2022 10:58
    @coola Dat lijkt me iets persoonlijks.
    Fortnite zelf is volledig gratis zonder een P2W muur.

    Ze proberen je constant te motiveren om dit te halen door dit soort toevoegingen, en als je daar gevoelig voor bent kan dat inderdaad een duur grapje worden.

    Dit geld al helemaal voor kinderen en ben het daarbij met Goofy eens dat door al deze cosmetische dingen kinderen meer geneigd zijn fortnite te blijven spelen i.p.v. ontdekken wat er nog meer is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 11:08
    @coola volgens mij kun je de mtx nog steeds prima vermijden bij Fortnite, mijn zoon speelt het met vrienden en die geeft er geen geld aan uit. Dan had ik dat namelijk geweten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 12 augustus 2022 12:43
    @coola
    Nou ik dit opzicht is Fortnite exact hetzelfde als CoD Warzone. Daar koop je ook skins of bundles. Eigenlijk kan je met Warzone zelfs nog blueprints kopen waardoor je het wapen niet hoeft vrij te spelen. Dat zit tegen het randje aan van P2W als je geen zin hebt om die challenge te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 12 augustus 2022 15:42
    @coola
    Uhm cosmetics in Fortnite zijn niet verplicht om aan te schaffen hoor. Ze bieden ook geen enkel voordeel. Juist bij AC krijg ik meer een verplichting om geld uit te geven doordat er naast cosmetics ook materials wordt aangeboden…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 augustus 2022 15:47
    @ShadowKiller

    Bij AC is het verre van een verplichting. Materials zijn echt in overvloed in de AC games en alle buy able armors zijn makkelijk ingame te verkrijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 12 augustus 2022 16:06
    @coola
    Ja, het zou ook niet zo moeten zijn. AC betaal je ook voor. Net als CoD (muv warzone) en battlefield. Dit soort games zouden eigenlijk geen item shop moeten hebben maar alles zo unlockable moeten zijn. Maar ze willen cashen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 augustus 2022 16:29
    @ShadowKiller

    Mja ik begrijp het wel dat sommige mensen alles snel willen hebben en daarvoor extra wil een betalen. Zodra bij AC bijvoorbeeld de verschillende armors enkel via een shop en echt geld zijn te verkrijgen dan ga ik steigeren. maar dat is gelukkig nog niet het geval.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 15 augustus 2022 12:44
    @coola Materials die je ingame kan kopen via een store? Dat is dan gewoon pay2win en dat zou in geen enkele game thuis moeten horen en al helemaal niet in een singleplayergame

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 augustus 2022 12:48
    @Breadpit

    Vind ik van niet. Booster pakketen hebben gewoon bestaansrecht in welke game dan ook. je hoeft ze totaal niet te gebruiken alleen als je geen geduld hebt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 augustus 2022 10:27
    @coola Fortnite is de beste game ooit die ik zelf niet speel. Puur om de reden dat het alle krijsende kinderen weg houd uit de games die ik wel speel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 augustus 2022 11:05
    @Messtranor krijsen en mekkeren wordt niet alleen door kinderen gedaan