Nieuws

'Dragon Age 4-ontwikkeling is eind 2017 opnieuw begonnen'

Dat kan dus nog wel even duren

Geschreven door Michel Musters op
De ontwikkeling van Dragon Age 4 zou in oktober 2017 van vooraf aan zijn begonnen, ondanks dat de game al sinds 2015 in ontwikkeling is.

Dat claimt Kotaku in een nieuwe reportage. Eind 2018 onthulden EA en Bioware aan Dragon Age 4 te werken, maar de ontwikkeling zou na Dragon Age: Inquisition's laatste dlc in 2015 al zijn begonnen.

Bioware zou wegens andere werkzaamheden de ontwikkeling echter telkens hebben moeten stopzetten. Zo zou het team mee hebben geholpen aan het afmaken van Mass Effect Andromeda. In 2017 ging het team weer verder met Dragon Age 4, maar in oktober dat jaar werd het gehele project geannuleerd en werd het grootste gedeelte van het team op Anthem gezet.

Een klein gedeelte van de groep ging echter toch aan de slag met een nieuw Dragon Age-project met de codenaam Morrison, en dat zou de huidige Dragon Age-game zijn waar nu aan wordt gewerkt. De game zou met hetzelfde gereedschap worden opgebouwd als Anthem. Het lijkt in ieder geval waarschijnlijk dat de ontwikkeling nog in een vrij vroeg stadium is.

Dit artikel delen:

Lees meer

Deep Silver geeft strategiegame Iron Harvest uit Teaser art voor Star Wars Jedi: Fallen Order onthuld
14

Reacties op: 'Dragon Age 4-ontwikkeling is eind 2017 opnieuw begonnen'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 10 april 2019 08:59
    Dragon Age 4 wordt een "live service" game, Anthem met draken. (volgens de laatste berichten) Ik heb er NU al enorm veel zin in en ik kijk met liefde uit naar deze game …. en de shitshow die volgt waarna we een paar maanden later te horen krijgen dat Bioware gesloten wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 10 april 2019 09:13
    @casualkiller
    LOL. Heerlijk dat sarcasme 👍🏻

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 10 april 2019 09:14
    @casualkiller Als dat zo is mogen ze wat mij betreft nog een keer van voor af aan beginnen met de ontwikkeling. Want ik hoop dat ze inmiddels doorhebben dat niemand op zoiets zit te wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 10 april 2019 10:40
    @Hiss Denk jij dat een EA studio ooit door zal krijgen dat het publiek ergens niet op zit te wachten? Die kunnen zich dat helemaal niet voorstellen joh. Het zal mij ook niets verbazen dat ze ook gewoon totaal niet begrijpen waarom anthem het niet goed doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 10 april 2019 12:53
    @darkmanwls Ben bang dat je daarin gelijk hebt, ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 10 april 2019 09:51
    Met heel veel plezier nu Inquisition aan het spelen, pracht game. Zitten heel wat missers in, maar de wereld, de personages en enorm uitgebreide lore maken alles goed. Dat spel in 4K Ultra, lekker hoor. Ik kan niet wachten op een deel 4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 11 april 2019 09:35
    @Quintex
    Ik heb hem laatst ook geprobeerd, maar ik kan er gewoon niet inkomen. Ik vind de wereld en personages etc. ook echt heel gaaf. Maar de gameplay en dan met name de combat vind ik echt vreselijk. Als ik een vijand aanval heb ik nooit een gevoel van impact. Alsof ik als het ware door de vijand heen sla.
    Baal er echt van, want ik wil graag verder die wereld in duiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnie-T

    • 11 april 2019 09:36
    @Quintex vind je? als je een character hebt gebouwd in een uur of 2, en dan in eens een roodharig gedrocht hebt lopen wat totaal niet lijkt op je build, is het geen pracht game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ricje

    • 10 april 2019 11:56
    "De game zou met hetzelfde gereedschap worden opgebouwd als Anthem."
    Kortom: Veel problemen en bugs/glitches op release en maanden nodig om het te fixen.
    Anthem had geweldig kunnen zijn maar helaas hebben ze naast de boot gevist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 10 april 2019 12:54
    @Ricje Naast de boot vissen is juist goed! Daar zit namelijk de vis. Iets met buiten een boot en achter een net.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • loki82

    • 10 april 2019 13:19
    @Ricje die bugs en glitches zitten er nu juist in omdat men helemaal opnieuw moest beginnen met frostbite ipv door te bouwen op de engine van ME:andromeda en die tools te gebruiken. nu gaan ze dus door met die van Anthem en kunnen ze die tools (en hopelijke fixes) gebruiken ipv voor de 3de keer opnieuw het wiel uit te vinden in een engine die zeer moeilijk is om in te ontwikkelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 10 april 2019 14:10
    @loki82 de engine van ME:Andromeda IS frostbite ( linkje )

    De enige die enigzins fatsoenlijk kunnen werken met die engine zijn DICE zelf.. Persoonlijk vind ik het een ruk-engine =) enkel geschikt voor battlefield. en zelfs die zit vol met bugs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • loki82

    • 12 april 2019 15:33
    @casualkiller Klopt en ipv dat men de daarvoor ontwilkkelde tools en aanpassingen gebruikte is men opnieuw met frostbite 1.0 begonnen bij Anthem, nu gaat men dus frostbite 1.1Anthem doorontwikkelen voor dragon age ipv weer op 0 beginnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 10 april 2019 16:11
    BioWare is ten dode opgeschreven idd, dit komt niet meer goed. De schade aan de naam van de studio is enorm, Mass Effect Andromeda en Anthem hebben matig tot slecht verkocht en het meeste echte talent is al opgestapt.

    Het BioWare van nu is alleen nog in naam BioWare.