Dat claimt Kotaku in een nieuwe reportage. Eind 2018 onthulden EA en Bioware aan Dragon Age 4 te werken, maar de ontwikkeling zou na Dragon Age: Inquisition's laatste dlc in 2015 al zijn begonnen.
Bioware zou wegens andere werkzaamheden de ontwikkeling echter telkens hebben moeten stopzetten. Zo zou het team mee hebben geholpen aan het afmaken van Mass Effect Andromeda. In 2017 ging het team weer verder met Dragon Age 4, maar in oktober dat jaar werd het gehele project geannuleerd en werd het grootste gedeelte van het team op Anthem gezet.
Een klein gedeelte van de groep ging echter toch aan de slag met een nieuw Dragon Age-project met de codenaam Morrison, en dat zou de huidige Dragon Age-game zijn waar nu aan wordt gewerkt. De game zou met hetzelfde gereedschap worden opgebouwd als Anthem. Het lijkt in ieder geval waarschijnlijk dat de ontwikkeling nog in een vrij vroeg stadium is.
Reacties op: 'Dragon Age 4-ontwikkeling is eind 2017 opnieuw begonnen'
casualkiller
Sander999
LOL. Heerlijk dat sarcasme ππ»
Hiss
darkmanwls
Hiss
Quintex
Akira
Ik heb hem laatst ook geprobeerd, maar ik kan er gewoon niet inkomen. Ik vind de wereld en personages etc. ook echt heel gaaf. Maar de gameplay en dan met name de combat vind ik echt vreselijk. Als ik een vijand aanval heb ik nooit een gevoel van impact. Alsof ik als het ware door de vijand heen sla.
Baal er echt van, want ik wil graag verder die wereld in duiken.
Ronnie-T
Ricje
Kortom: Veel problemen en bugs/glitches op release en maanden nodig om het te fixen.
Anthem had geweldig kunnen zijn maar helaas hebben ze naast de boot gevist.
Hiss
loki82
casualkiller
De enige die enigzins fatsoenlijk kunnen werken met die engine zijn DICE zelf.. Persoonlijk vind ik het een ruk-engine =) enkel geschikt voor battlefield. en zelfs die zit vol met bugs.
loki82
TheChief
Het BioWare van nu is alleen nog in naam BioWare.