Nieuws
Dr Mario World

Dr. Mario World nu te downloaden voor Android en iOS

Gemengde reacties op gameplay en microtransacties

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Dr. Mario World is nu te downloaden voor Android en iOS, maar het puzzelspel krijgt tot nu toe gemengde reacties. Zo is het onder andere mogelijk om echt geld uit te geven om personages sneller vrij te spelen.

Dr. Mario World is vandaag officieel gelanceerd, al kon het spel sinds gistermiddag al worden gedownload voor Android- en iOS-apparaten. Het puzzelspel, waarin virussen geëlimineerd moeten worden door deze te combineren met een capsule van dezelfde kleur, bevat vijf werelden en meer dan 169 levels, bestaande uit puzzels, getimede uitdagingen en een multiplayer-modus.

De lancering van Dr. Mario World heeft tot nu toe gezorgd voor gemengde reacties. Zo zijn veel fans teleurgesteld dat de gameplay van het spel niet meer lijkt op de traditionele Tetris-achtige besturing, maar in plaats hiervan veel weg heeft van het mobiele spel Candy Crush Sage. Bovendien leiden de verschillende microtransacties in Dr. Mario World tot ophef.

Dr. Mario World is gratis te downloaden, maar om een level te kunnen spelen moeten spelers een van hun vijf hartjes inzetten. Een hartje keert terug na dertig minuten, maar er kan ook geld worden betaald om deze wachttijd te omzeilen. Verder kan er worden betaald om personages sneller vrij te spelen of om items aan te schaffen die het spel makkelijker maken. Om deze reden is het spel dan ook niet verkrijgbaar in België.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe AMD-videokaarten en Logitech Pro-muis review SolSeraph is platformer en city-builder in één
9

Reacties op: Dr. Mario World nu te downloaden voor Android en iOS

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • KratosFever

    • 10 juli 2019 13:50
    "maar het puzzelspel krijgt tot nu toe gemengde reacties. Zo is het onder andere mogelijk om echt geld uit te geven om personages sneller vrij te spelen"

    Uuuuhm staan we hiervan te kijken dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 10 juli 2019 14:06
    Wat mij hier niet heel duidelijk aan is, is dat dit geen lootboxen zijn en België toch het spel tegenhoudt.

    Je weet hier wel wat je krijgt met het geld wat je uitgeeft.
    Gaat België hierin een stap verder, of is de wetgeving daarin strenger?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 10 juli 2019 15:03
    @warcryptic Nederland loopt altijd achter op dit soort zaken.
    In mijn ogen is het gokken en zouden kindergames met lootboxes
    gebanned moeten worden. Of dr. mario world hier aan voldoet weet ik nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 10 juli 2019 16:00
    @StormFox Nederland loopt hier zeker niet altijd in achter, waar haal je dat vandaan?
    In Nederland heeft de Kansspelautoriteuit onderzocht of met lootboxes de wet overtreedt wordt.
    https://tweakers.net/nieuws/137565/nederlandse-kansspelautoriteit-games-met-verhandelbare-lootboxes-zijn-onwettig.html

    Wat in Dr. Mario gebeurt zijn geen lootboxes, je koopt voortgang. Je weet dus wat je aanschaft, namelijk extra hartjes om door te spelen en niet te hoeven wachten.
    Bij lootboxes weet je niet wat je koopt, aangezien de inhoud van de lootbox bij aanschaf onbekend is. Dat maakt het gelijk aan gokken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 10 juli 2019 15:17
    @warcryptic Dit klinkt / lijkt op het standaard free 2 play model. Als ik dit zo lees zitten er geen traditionele lootboxen in die je moet betalen met echt geld waarna je vervolgens niet weet wat je krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 10 juli 2019 15:41
    @DarkRuleR Maar omdat Nintendo dus wel spellen heeft met dit model worden nieuwe games van hun ook tegen gehouden kan ik hieruit opmaken?

    Als dat zo is vind ik dat een goeie actie om de hand te forceren van uitgevers / ontwikkelaars, maar dan moet dat niet bij 1 land blijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 10 juli 2019 15:39
    ik heb em nu geinstalleerd en al ff gespeeld, tot nu toe heb ik onbeperkt hartjes, of zou dat door de tutorial komen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 10 juli 2019 15:49
    @HunterSeeker Is de tutorial. Vanaf level 21 begin je met 5 hartjes (waarbij als je een level complete (tot nu toe) er gewoon weer een hartje bij krijgt). Zitten volgens mij wel lootboxen is, als je nieuwe doctors wilt verkrijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 juli 2019 08:39
    Ik heb nu flink wat levels gespeeld en het is een wel erg simpel spelletje en lijkt inderdaad veel op Candy crush