Divine Divinity van Larian Studios uit het Vlaamse Gent is nog steeds geruisloos in ontwikkeling. Deze RPG kan weleens hoge ogen gaan gooien, is het niet op graphics dan (hopelijk) wel op gameplay. De webcrew van Larian heeft in ieder geval weer een speciale feature online gezet over het spel. Deze keer onder de vraag:"What is in a character?"First and foremost, before a character can exist in the game world, it needs a visualisation. The visualisation consists of a series of animations that correspond with certain actions the character can do. In addition to the animation, there are of course a lot of other parameters that define that action, but in order to communicate to you, the player, that something is happening, you need to see and hear it.

Wat is er hierboven aan de hand? Plaatje1: Een knappe, sterke, vrouwelijke assassin ziet iets, waarom rent ze zo hard? Plaatje2: Aha! Het is de stoere warrior HanKu die zij ziet, ze kan zich niet inhouden en MOET hem kussen! Om de rest van de karakters te weten te komen in DD zal je even zelf moeten gaan kijken, al moet ik zeggen dat het karakter-systeem op het eerste gezicht nogal op Diablo lijkt. Is dat erg? Bij mijn weten niet, als Divine Divinity het solide karakter-systeem van Diablo kan combineren met een orgineel verhaal en diepe gameplay dan hebben we toch weer een prachtig spel op onze HD's staan rond de datum van 14 september, als dit spel op de wereld zal worden losgelaten.