Disney wil de game lang blijven onderhouden en steeds voorzien van nieuwe uitbreidingen, gebaseerd op steeds andere Disney-films, met bijbehorende personages, speelgoed, settings en bouwblokken. Spelers kunnen allerlei dingen doen in de open spelwereld. "Wij zagen spelers die bekende personages bestuurden uit diverse Disney-films, die grote open gebieden verkenden in auto's, te voet of vliegend", beschrijft Polygon. "De game, die ook een splitscreenmodus lijkt te hebben, omvat allerlei spelmodi zoals racen, schieten, bouwen en vernietigen."

Polygon legt uit dat verschillende personages verschillende dingen kunnen. Zo beschrijft de site een situatie waarin Toy Story's Woody een plakhandje gebruikt om zich vast te grijpen aan een voorbijkomend vliegtuig dat wordt bestuurd door Buzz Lightyear. Vergelijkbaar met wat Rico Rodriguez kan doen met zijn grappling hook in Just Cause 2.

"In een andere demonstratie zet een speler een speelgoedkatapult in de grond en gebruikt deze om diverse explosieven en speelgoed af te vuren richting een blokkenkasteel in de verte, waarna uiteindelijk een stapeltje rode blokken wordt geraakt die ontploffen, waardoor het gebouw instort", zo schrijft Polygon. "De scène doet denken aan een combinatie van Angry Birds, Boom Blox en Wreckateer, maar met een slick Disney-sausje."

Cross-platform

De game wordt naar verluidt cross-platform en draait in ieder geval op iOS, Android en spelcomputers. Volgens Polygon lijkt het erop dat de mobiele versies vooral de nadruk hebben op het rondbewegen met diverse personages door de wereld, terwijl spelers in de spelcomputerversie ook kunnen bouwen. De site benadrukt dat zij oude beelden hebben gezien, dus dat de game al veel veranderingen kan hebben doorgemaakt.

Disney Infinity wordt ontwikkeld bij het Amerikaanse Avalanche Software, dat ook verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van Toy Story 3. Diverse Amerikaanse media zijn door Disney Interactive uitgenodigd om half januari een presentatie van de game bij te wonen.