Nieuws
Star Wars

Disney breidt gametak van Lucasfilm uit voor Star Wars-projecten

Vacatures hinten naar verandering

Geschreven door Lucas May op
Verschillende vacatures op de Disney-site wijzen op grote plannen rondom de ontwikkeling van Star Wars-games door Lucasfilm Games.

Disney zoekt onder andere een producer voor meerdere Star Wars-games op PlayStation, Xbox, Switch, pc en Mac. Hiernaast worden ar, vr en mobiele platforms genoemd. Sollicitanten moeten meer dan zes jaar ervaring hebben met gameontwikkeling en een passie voor Star Wars en andere Lucasfilm-IP hebben. Het is nog onbekend of dit gaat betekenen dat Disney een eigen gameproject gaat starten of dat de functies ondersteunend zijn bij partnerstudio's.

Disney sloot in 2013 de ontwikkelstudio LucasArts in zijn geheel te sluiten, waardoor 150 medewerkers werden ontslagen. Games als Star Wars 1313 en het nog niet aangekondigde Star Wars: First Assault waren daarmee geannuleerd. Het lijkt er niet op dat de LucasArts-naam weer wordt gebruikt.

De huidige licentiehouder van Star Wars-games is EA, die behoorlijk onder vuur kwam te liggen door de controverse rondom Star Wars Battlefront 2. Disney-CEO Bob Iger vertelde in februari aan aandeelhouders echter dat ze een goede relatie met EA hebben en dat ze geen interesse hebben om zelf weer terug te keren naar gameontwikkeling.

Dit artikel delen:

Lees meer

Atari VCS-console nogmaals uitgesteld, krijgt betere hardware Bethesda bevestigt presentatie tijdens E3 2019
20

Reacties op: Disney breidt gametak van Lucasfilm uit voor Star Wars-projecten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ragpost

    • 19 maart 2019 12:23
    Een goeie nieuwe Star Wars Battlefront die wel bevat wat de fans willen? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 19 maart 2019 21:52
    @Ragpost Sorry, maar de huidige EA Battlefront games bevat alles (behalve een fatsoenlijke single player) wat de fans willen.. Ik vind ik iedergeval wel en ik ben een fan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 20 maart 2019 07:36
    @SuperDre
    Kspeel m ook n paar x per week n (half) uurtje of zo.
    Zou leuk zijn als BF1 maps naar BF2 zouden komen alleen. (en dat je zou mogen kiezen welke trilogie(s) en kant je wilt spelen en zelf kan bepalen hoe het menu achtergrond er uit ziet;
    Mijn starwars gevoel zakt aardig weg elke keer dat Anakin me begroet als ik bf2 op start :) )
    En dat je je joystick zou kunnen keybinden (ik weiger te vliegen met muis of controller)
    …En geen vrouwelijke stormtroopers in de original trilogie era. (Politiek correct, maar lore oncorrect. https://starwars.fandom.com/wiki/Stormtrooper ;))

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 19 maart 2019 12:23
    Kappen met die gemakzuchtige en inhalige multiplayer games en NU beginnen aan een epische herstart van de singleplayer-only Jedi Knight-serie. Het is niet zo ingewikkeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 19 maart 2019 13:03
    @Agent 4125 zat ik ook precies aan te denken <3 Jedi Outcast 2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 19 maart 2019 14:18
    @Agent 4125 IDD
    En een nieuwe X-Wing en of Tie Fighter.

    btw : https://www.artstation.com/artwork/1nxaGK?fbclid=IwAR0kK3CbbhdnG-79gqAx9Z2ZtAbshsECLeMjYeA8mGavhW8hl3pB46gukXs

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent 4125

    • 19 maart 2019 18:34
    @kr1z En een nieuwe Rogue Squadron!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 19 maart 2019 21:53
    @kr1z Ach ik zou al heel blij zijn als er een remake komt van X-wing/T-fighter met alle missies EN VR.. man man, dat wordt dan een game sinds lange tijd die ik meteen bij release zou kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 20 maart 2019 07:34
    @SuperDre
    https://www.youtube.com/watch?v=R_z324ncE3Y

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 19 maart 2019 12:46
    Maak je borst maar nat voor nog meer slechte StarWars games. EA's reputatie en Disney's onbegrijpelijk gemakzuchtige houding beloven iig niet veel goeds.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 19 maart 2019 21:54
    @TheChief Of het is gewoon dat je verwachtingspatroon onrealistisch is. Wat jij een leuke game vindt hoef ik nog niet te vinden en andersom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 maart 2019 13:06
    Ik hoop op een vervolg van Star Wars: Masters of Teräs Käsi !!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 19 maart 2019 13:17
    Knight of the old replublic. De ander star wars games heb ik niet gespeeld dus kan ik geen oordeel over geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 19 maart 2019 13:42
    Remake of remaster van Shadows of the Empire.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 19 maart 2019 13:55
    We kunnen allemaal wel van alles gaan wensen maar het vereist in beide gevallen tijd en moeite en dus veel geld.

    En dat is niet EA die wil alleen maar makkelijk geld verdienen en in een goede single player game kan je minder goed lootboxen verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 19 maart 2019 14:28
    Ik hoop echt dat EA de licentie kwijt gaat raken en een Developer die de Franchise een warm hart toe draagt de licentie krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 19 maart 2019 15:51
    @coola ben ik met je eens. Maar als lucasfilm hun eigen ding mogen doen zonder EA kan het wellicht weer iets moois worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 19 maart 2019 20:38
    @obi-twan kenobi Maar dat staat EA nooit toe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 20 maart 2019 18:55
    @bigds9fan Wat heeft EA daar mee toe te staan? De licentie is van Disney. Die hebben op t moment wel een contract met EA dat zij die licentie mogen gebruiken voor games, maar zoiets is altijd wel weer terug te draaien. EA bezit NIETS van de star wars franchise

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 19 maart 2019 19:39
    Star Wars Galaxies 2 en Kotor 3 please.