Nieuws

Director Assassin's Creed Origins over rpg-achtige combat en wereld

Crafting, armor en een gigantische wereld

Geschreven door Jacco Peek op
Game Informer heeft twee video's uitgebracht van hun interview met de game director van Assassin's Creed Origins, Ashraf Ismail. Hierin wordt het gevechtssysteem en de wereld verder uitgelicht.

Ismail vertelt onder andere dat de engine is aangepast, waardoor de combat minder leunt op animaties. Spelers kunnen daadwerkelijk hun aanval missen en adrenaline opbouwen om een sterkere aanval uit te voeren.

Ook wordt Origins een meer actie-rpg-georiënteerde game. Spelers kunnen 160 unieke wapens vinden, die variëren in zeldzaamheid en verschillende attributen als vergif kunnen bevatten. Het is nodig om wapens te vinden die passen bij het level van van Bayek om vijanden aan te blijven kunnen.

Armor draait daarnaast meer om het craften van gevonden grondstoffen. Dit zal invloed hebben op de statistieken van spelers en wederom ervoor zorgen dat vijanden niet te sterk worden. Ook benadrukt Ismail dat de inventory oneindig is, zodat spelers zich geen zorgen hoeven te maken over ruimte.

Egypte

Ook vertelt hij meer over de wereld. Rijdieren zijn een belangrijk onderdeel van de game, gezien de map van Assassin's Creed Syndicate minder dan tien procent van de map van Origins betreft. Ook kan Bayek "vrijwel alles" beklimmen, inclusief bergen en grote stenen. Piramides zijn ook te beklimmen, maar daar komt wel een navigatiepuzzel bij kijken.

Tot slot is Alexandrië een van de grote steden in de game. Deze stad voelt "georganiseerder" aan dan de andere steden, die chaotischer aanvoelen.

Onderstaande video draait om de combat van de game. De tweede video is te zien op Game Informer.

Lees ook de E3-preview van Gamer.nl.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vr Vrijdag: De simulatiehypothese Ontdek verborgen mysteries in Ever Oasis
8

Reacties op: Director Assassin's Creed Origins over rpg-achtige combat en wereld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 23 juni 2017 15:16
    Hoe meer beelden er vrij worden gegeven van AC : Origins hoe meer het duidelijker word dat het heel wat minder assets van de vorige delen gebruikt en dat de gameplay zwaar op de schop is gegaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrhotshot85

    • 23 juni 2017 16:49
    @coola Eerlijk is eerlijk. De veranderingen die ze hebben aangebracht aan de combat en de rpg aspecten zijn een goede vooruitgang ten opzichte van vorige delen. Maar je moet toegeven dat het niet origineel is en weer toevoegt aan de "copy succes and succeed" strategie(rpg-aspecten zaten al in Far Cry).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 23 juni 2017 16:57
    @mrhotshot85

    Dat het al in andere games zit ( ook in andere ubisoft games) maakt het niet minder bij AC. We kunnen wel blijven roepen the Simpsons did it maar dat maakt de andere series niet minder. Imho

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 23 juni 2017 16:59
    @mrhotshot85 Maar ja tegenwoordig is niks nieuws meer. Plus van mij mogen ze van hun eigen games gerust kopiëren als ze het maar goed uitvoeren wat redelijk lastig is voor ze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 23 juni 2017 17:24
    @mrhotshot85 Uiteindelijk heeft elke gameserie daar last van natuurlijk.
    Bij de laatste delen van AC werd er alleen helemaal geen risico meer genomen, terwijl er nog genoeg aan schortte of er hele makkelijke keuzes gemaakt werden.
    Combat was te simpel, map werd simpel volgepleurd met collectibles, de missiestructuur was vrijwel altijd hetzelfde en de AI ondermaats.
    Het werd alleen niet aangepast, de hordes fans bleven het kopen, dus waarom aanpassen en het risico lopen dat de fans het niet meer willen.

    Met Origins lijkt er veel te veranderen.
    Combat is veel moeilijker en afhankelijk van het wapen wat jij draagt.
    Missiestructuur is aangepast en verandert.
    AI schijnt beter te zijn.
    Uiteindelijk is het natuurlijk afwachten wat er van die beloftes overblijft, maar ik vind het een goed teken en ben positief gestemd wat betreft deze AC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jewoenboy

    • 23 juni 2017 17:58
    @Coola en de rest
    Ik ben het ermee eens dat de combat eindelijk eens een overhaul krijgt. Daarnaast ben ik van mening dat het RPG achtige meer mensen zal trekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 24 juni 2017 13:27
    Toch maar die one x kopen. Dit spel lijkt me ondanks de mindere vorige delen toch zeer boeiend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 25 juni 2017 10:49
    @-it-

    Die xbox one x heb ik al in de pre order staan … maar niet voor deze game

    Forza horizon 3
    Forza 7
    Witcher 3
    Fallout 4
    Destiny 2
    Player unknow battlegrounds


    En in 2018

    Forza Horizon 4 alleen deze game is een xbox x al waard

    Nieuwe tomb raider
    Sea of thieves
    Anthem
    Metro
    Ori 2

    En allen in de beste gfx beste fps

    En phil is vast nog meer mer first party bezig al geef ik daar niet zo heel veel om

    Forza > gran turismo
    Xbox controller is zoveel beter dan de ps4

    De rest is bijzaak voor mij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.