Nieuws
Battlefield

'Dice werkt aan battle royale-modus voor Battlefield 5'

Modus zou niet op tijd af zijn voor de release in oktober

Geschreven door Michel Musters op
Ontwikkelaar Dice zou aan een prototype voor een battle royale-modus voor Battlefield 5 werken.
Dat meldt een bron die dicht bij de studio claimt te staan aan VentureBeat. "Het bedrijf kijkt hoe een gigantische één-persoon-overleeft-modus zou werken met de huidige mechanics. De studio heeft de modus nog niet goedgekeurd voor release, het is nog maar een prototype."


De bron meldt echter dat de modus niet op tijd af zou zijn voor de release van de nieuwe Battlefield. De game komt in oktober uit, zo heeft Electronic Arts bevestigd. De modus zou dan als een gratis update na de lancering van de game uitkomen.

Na het succes van PlayerUnknown's Battlegrounds en de battle royale-modus in Fortnite lijken steeds meer ontwikkelaars en uitgevers deze modus in hun game te willen verwerken. Cliff Bleszinski's Boss Key-studio bracht onlangs Radical Heights uit en volgens geruchten bevat Call of Duty: Black Ops 4 geen singleplayercampagne, maar wel een battle royale-modus.

De nieuwe Battlefield is nog niet getoond en wordt sowieso speelbaar op EA's Play-evenement vlak voor E3 in juni.

Dit artikel delen:

Lees meer

Animus Control Panel-update vandaag naar Assassin's Creed Origins op pc PES raakt licentie voor UEFA Champions en Europa League kwijt
14

Reacties op: 'Dice werkt aan battle royale-modus voor Battlefield 5'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • XtraLinkUK

    • 19 april 2018 09:18
    Oke, oke we snappen het. Last man standing, of Deathmatch zonder respawn is uit. Battle Royal is in.

    Ja, het huidige concept waar de hype om draait is anders. Maar van orgine is het gewoon een free-for-all gevecht met eventuele wapen naar keuze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 19 april 2018 11:06
    @XtraLinkUK inderdaad, het is nu wel echt over BR BR BR… ik speel er een, dat is PUBG, en heb er niet per-se behoefte aan om dit in zo'n beetje elke andere shooter ook verwerkt te zien worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 19 april 2018 17:55
    @XtraLinkUK In principe is BR gewoon last man standing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 april 2018 10:20
    Ik vind de BR hype een prachtige ontwikkeling, welke aangeeft hoe creatieve armoede werkt bij grote publishers (ik zeg express niet developers want die krijgen enkel maar de opdracht.). Kopieren in plaats van innoveren , lootboxje erbij (oops!) en gaaaaaaan met die banaan EA !!

    Totdat de markt verzadigt is en iedereen weer naar de volgende hype toewerkt en uitmelkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 19 april 2018 10:36
    Ach ja, volkomen verwacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lionrawrr

    • 19 april 2018 10:33
    Loop er niet warm van maarja wel van God of War morgen 💯

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pyronaan

    • 19 april 2018 10:48
    Hoop wel als ze het doen dat het dan squad based is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 19 april 2018 10:51
    Waste of resources imo. Hopelijk komt er wel een fatsoenlijke Conquest-mode (24-32-64 man opties) want daar ontbrak het wel aan in BF1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 19 april 2018 12:36
    follow tha leader leader leader follow the leader.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 19 april 2018 16:54
    Battle Royale is niet echt mijn genre. Met dit tempo, zijn er binnenkort nog maar weinig games voor mij weggelegd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 19 april 2018 18:29
    @timtim96 idd ik zit hier ook niet op te wachten, vienden van mij vinden het prachtig, ik heb pubg weer gerefund op steam. Niks voor mij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 20 april 2018 03:13
    @Floks dit, ik ben er gewoon niet zo goed in. en in de 1e 10 min van een potje doodgeschoten worden iedere keer en dan weer die hele sprong uit t vliegtuig moeten doen. trekt me gewoon niet. Mijn skills liggen meer bij fighters en strategy games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 20 april 2018 17:02
    Als Battlefield V een campaign heeft en conquest mode, ga ik m spelen. BR doet mij vrij weinig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 20 april 2018 20:39
    @Krytuun Ja, Battlefield=Conquest.