Nieuws
Diablo 4

Diablo 4 verschijnt waarschijnlijk in juni 2023

Dat blijkt uit een verborgen vermelding op de Microsoft Store

Geschreven door Michel Musters op
Diablo 4 komt waarschijnlijk in juni 2023 uit.

Twitter-gebruiker Aggiornamenti Lumia claimt te hebben vernomen dat het spel op 5 juni 2023 uitkomt. Deze twitteraar staat er om bekend correcte informatie uit de Microsoft Store te halen die nog niet publiekelijk zijn gedeeld. De kans is dus groot dat de releasedatum klopt. 

Daarbij wordt een releasetijd van 23:00 uur genoemd, maar het is goed mogelijk dat het om een Amerikaanse tijd gaat - de Europese releasedatum zou dan op 6 juni vallen. Het spel zou 80 GB aan schijfruimte nodig hebben op Xbox - om welke Xbox-consoles het gaat wordt niet aangegeven.

Verschillende insiders hebben al melding gemaakt dat Diablo 4 vlak voor of tijdens The Game Awards in de nacht van aankomende donderdag op vrijdag getoond gaat worden. Het is dan ook waarschijnlijk dat deze releasedatum binnenkort officieel aangekondigd gaat worden.

Diablo 4 komt uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

Uitgebreide gameplay van Dead Island 2 getoond The Witcher: Monster Slayer gaat volgend jaar offline
14

Reacties op: Diablo 4 verschijnt waarschijnlijk in juni 2023

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 7 december 2022 10:37
    Ik kan echt niet wachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 7 december 2022 10:45
    Wat gaat het worden, Diablo Immortal stijl afgang of zullen ze toch geluisterd hebben?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 7 december 2022 11:09
    @warcryptic
    Diablo Immortal is free2play mobile, dit is een full price pc/console game. Ze hebben al eerder aangegeven dat dit niet op Immortal gaat lijken als het gaat om microtransactions.

    Daarnaast kan je het betitelen als een afgang maar volgens mij hebben ze meer aan Immortal verdient dan aan welke andere diablo game dan ook :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 7 december 2022 11:20
    @FishSt1ck
    Leuk voor hun, maar ik ben consument en ik kijk vanuit mijn perspectief en niet vanuit wiens zakken gevuld worden.

    Features die geld kosten wat meer dan cosmetisch is, dan speel ik het niet.
    D-Immortal was in mijn ogen het bedrijf dat FU zegt tegen hun publiek, zolang het maar geld op brengt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 december 2022 12:04
    @warcryptic Het is al heel lang bekend dat het geen type Diablo Immortal game gaat worden.
    Kan het nog steeds een afgang worden natuurlijk, maar dat zal dan om hele andere redenen zijn.

    Ik wacht sowieso eerst een tijdje met de aanschaf van de game, doe ik altijd, als er na de reviews geen patch komt met een XP-booster of iets dergelijks of ander gedoe schaf ik hem pas aan.
    Ben het met je eens dat Blizzard het vertrouwen wel erg geschaadt heeft dat je we blijkbaar voorzichtig moeten zijn of je een game aanschaft of niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 7 december 2022 13:26
    @warcryptic Het is al meerdere keren bevestigd door Blizzard, de alpha en beta spelers dat het geen Diablo Immortal is.
    Die games zijn voor verschillende doelgroepen en platformen gemaakt.
    Dat valt niet te vergelijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 7 december 2022 13:58
    @xeros Leuk verkoop praatje van Blizzard, tot dat dadelijk de elementen er wel in zitten of langzaam ingezet worden die iets vergelijkbaars doet. Kijk maar naar de real auction drama van Diablo 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 december 2022 15:13
    @warcryptic Dat was inderdaad een drama.
    Verschil is wel dat het duidelijk was dat die real money auction house er vanaf het begin in zat. Daar heeft Blizzard helemaal niet geheimzinnig over gedaan.
    En nog beter, ze hebben hem verwijderd uit het spel, dat zou je als iets positiefs kunnen zien.

    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles wat Blizzard doet ok is, Diablo Immortal vind ik een walgelijk iets en zou niet mogen bestaan vind ik.
    Ze zijn er daarmee bewust op uit mensen te verleiden zoveel mogelijk geld uit de zakken van mensen te kloppen, maar dat vind ik ook van een XP-booster.
    Maar in Diablo 3 hebben ze dergelijke dingen nooit gedaan en voor zover ik weet komen mtx in D4 alleen voor cosmetics, ook daar zijn ze heel open in.
    Je kan die uitspraken of beloftes natuurlijk wantrouwen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 7 december 2022 15:54
    @warcryptic Nogmaals de alpha en beta testers die de game daadwerkelijk gespeeld hebben zeggen dat het niet zo is.
    Je komt over alsof je weinig in verdiept hebt.

    Maar goed blijf lekker in je negatieve mindset zou ik zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 7 december 2022 16:00
    @xeros Skeptisch zijn is niet hetzelfde als negatief zijn.

    Wat ik negatief vind is dat mensen zoals jij het nodig vinden om mensen die niet per see enthousiast zijn aan te vallen door te beweren dat ze weinig verdiept hebben of meteen negatief zijn.

    Maar dat is de tijd waar we in leven tegenwoordig helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 7 december 2022 16:28
    @warcryptic Je komt over alsof je vanuit het onderbuik gevoel kritische noten plaatst i.p.v feiten.

    Vandaar mijn comment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 7 december 2022 16:32
    @xeros Daar heb je wel een punt, maar dat is ook precies wat ik bedoelde: Ik ben zelf skeptisch o.b.v. een voorgevoel i.c.m. het proces van Blizzard en de fouten die ze de laatste jaren hebben gemaakt.

    Dit betekend absoluut niet dat ze niet me zullen verbazen, maar als ik nu een keus moest maken om D4 day-1 te halen dan zou ik dit niet doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 december 2022 17:54
    @warcryptic Blizzard gaat niet een 2e game in hetzelfde genre EN met hetzelfde verdienmodel uitbrengen. Dat is jezelf beconcurreren en zou enorm dom zijn vanuit een zakelijk oogpunt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 13 december 2022 17:11
    Ik verwacht er niet teveel van aangezien D3 nogal tegenviel.
    Ik laat mij graag verrassen!