Op het vervolg op het succesvolle Deus Ex was dit jaar op de Eidos stand op de E3 te aanschouwen. Helaas niet de showcase van Deus Ex 2 nog vrij weinig van het verhaal en dergelijk zien, maar werd er wel een goede presentatie van de graphics neergezet.

Ion Storm gebruikt de nieuwste Unreal-technologie in het spel, kortom: high-polygonen objecten en veel dynamische lichteffecten. Dit wordt nog eens een keer aangegeven in de 12 nieuwe screenshots die op de geupdate Deus Ex 2 website te zien zijn. The characters' AI in the game has also been improved and in ways you might not expect. Smith said that in addition to the branching dialog from the first game, Deus Ex 2 has what he called "AI barks". Each NPC will be able to come up with a line that describes the immediate enviroment around them. "He will go through a series of tags and say "Well, what can I make a comment on at this moment?'", Smith explained. "If he is alone he will say, 'Ah, I wish I can get off of work.' or something like that. Or if he looks around he might go, 'Hey somebody's busted that window." Smith said that they know there is a finite amount of items in the world that NPCs can comment on so they can craft dialog that can be generated for that. Because of all this new dialog, Smith said the script for Deus Ex 2 will have a whopping 30,000 lines, compared to "just" 10,000 for the original game. Op de officiële website is naast de screenshots ook nog wat algemene informatie over de first person RPG shooter te vinden. De screenshots zijn op dit adres te vinden. Met dank aan El Micko voor het melden van dit nieuws.