Nieuws
Control

Details over de next-gen versie van Control

Verschijnt op 2 februari

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn meer details gegeven over de aankomende next-gen versie van Remedy's Control.

Deze details zijn op de officiële website van 505 Games geplaatst. De next-gen versie van Control komt op 2 februari uit via de zogenaamde Ultimate Edition. Mensen die de reguliere editie van het spel hebben, kunnen geen gratis next-gen update downloaden.

Op PlayStation 5 maakt Control gebruik van de haptische feedback en adaptive triggers van de DUalSense-controller. Ook zijn er video's te bekijken waarin oplossingen worden gegeven via het Game Help-panel. Ook Activities worden ondersteund.

Op zowel PlayStation 5 als Xbox Series X kan er ray-tracing weergegeven worden. Ook is er een Performance-modus, waarmee de game in 60 fps en 4K draait. Een Graphics-modus verandert dat in 30 fps en 4K, maar mét ray-tracing. Op Xbox Series S draait de game alleen in 60 fps en 1080p zonder ray-tracing.

De Ultimate Edition van Control bevat ook de na de lancering verschenen downloadbare content van de game. Het spel is in februari gratis voor PlayStation Plus-leden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Europese bètaregistratie van Roller Champions geopend Waarde aandelen Amerikaanse winkelketen GameStop blijft stijgen
14

Reacties op: Details over de next-gen versie van Control

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 28 januari 2021 11:10
    Op Xbox Series X draait de game alleen in 60 fps en 1080p zonder ray-tracing. klopt dit of moet dit zijn xbox series s?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AGxKiiNG

    • 28 januari 2021 11:12
    @hulstpower Scherp. Ik heb die zin ook 4x moeten lezen. Ik denk dat hier de Series S mee bedoeld wordt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 28 januari 2021 11:16
    @hulstpower Als ik kijk op de site van 505 dan is het inderdaad de Series S waar het om gaat:

    Performance Mode – Targets 60fps performance with 1440p render resolution and 4K output
    Graphics Mode – Targets 30fps performance with ray tracing (transparency and reflections) at 1220p render resolution and 4K output
    NOTE: Only the Performance mode is available on Xbox Series S. It is targeting 60fps with no ray tracing, at 900p render resolution, and 1080p output. This is a limitation of the hardware, not the game.
    PS5 DualSense Support – Support for vibrations and triggers.
    PS5 Activities and Help – Cards and videos that help guide you through the game, and keep track of your progress.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 28 januari 2021 13:21
    @rvg1983 Hmm, geen ray tracing op series S = fail! Slechte zaak. Onzin dat dit een limitatie van de hardware is, die is er letterlijk voor gemaakt. Gewoon een middelvinger naar MS nu ze zijn overgelopen naar Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 28 januari 2021 11:23
    @hulstpower Klopt, aangepast! Meestal vissen we het er wel tijdig tussenuit, maar soms glipt er wel eens een foute X of S tussendoor ;)

    Thanks voor het snel melden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 januari 2021 12:11
    @MichelMusters ach kan gebeuren.
    Vond het al zo raar en groot verschil tussen x en ps5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 28 januari 2021 11:35
    Ff off topic ik kan the medium niet opstarten. Heeft iedereen dat probleem? Hij stond toch voor de 28e?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 28 januari 2021 11:38
    @Roy36NL Komt vandaag inderdaad uit. Maar is pas vanaf 17.00 uur speelbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 28 januari 2021 11:38
    @rvg1983 owww thanks. Dan weet ik dat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 28 januari 2021 11:44
    En komt deze upgrade gratis naar de gamepass? Aangezien Control zelf op gamepass staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 28 januari 2021 12:03
    @Frezzle nee dat is niet Ultimate edition

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 28 januari 2021 12:05
    @Frezzle ik ben bang van niet. Op Game Pass staat de standaard versie en niet de Ultimate versie. Maar ik hoop met je mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 januari 2021 12:15
    @Frezzle misschien komt ie wel in maand feb naar gamepass de ultimate edition maar ben bang van niet.
    Remedy en xbox werken wel goed samen, maar denk dat je hem nu alleen even moet kopen de ultimate of de pc versie opstraten want dacht dat control wel op pc zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Omnikon

    • 28 januari 2021 11:48
    En gratis via PS+ in februari!