Desert Crisis Q&A: waarom nog mods voor Half-Life? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De Half-Life engine is alweer meer dan 5 jaar oud en toch zijn er nog steeds de nodige MODs voor deze game in ontwikkeling. Eén van deze projecten is Desert Crisis, een shooter die is gericht op teamplay en het naar wens aanpa en van je eigen karakter.

In een interview met Lplasma van het Desert Crisis team stelt Ozdominion de vraag waarom de Half-Life engine toch nog zo populair blijft onder MODmakers, ondanks de toch erg verouderde grafische core.Why did you choose Half Life? Why are people still sticking with the HL engine and when do you think developers will start to move away?HL is by far the best engine for mods, the only thing other engines have over it in any way is simply eye-candy. It has the best net code, the best modeling/animation system (which I REALLY pushed in DC) and Valve has a great SDK that allows us to do virtually everything we need to. I think developers will move away once the next GOOD engine comes along. Q3 could've been that engine, but the model/animation system PALES in comparison to Half-Life, same with the netcode.

Over de MOD zelf worden ook de nodige vragen gesteld, al zou je op het eerste gezicht zeggen dat dit de zoveelste John Woo geinspireerde actieMOD is. Of dat ook werkelijk zo is zullen we pas tijdens de release definitief kunnen beoordelen. Dat blijft enkel nog even wachten.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou