In maart kunnen we gaan genieten van een nieuwe Command & Conquer, genaamd Tiberium Wars. Tiberium is een zichzelf replicerend buitenaards goedje dat de aarde heeft geinfecteerd. Om dit tegen te gaan vecht de GDI tegen de Brotherhood of NOD waarbij de eerste Tiberium wil verzamelen terwijl de laatste andere plannen heeft met de aarde.
Eerder gaf Electronic Arts al aan dat er een derde ras in de game zit en vandaag is dan eindelijk duidelijk welke dit is geworden. Het betreft een Alien ras dat de aarde aanvalt om hun deel Tiberium te claimen. Halverwege de campaign modus zul je met dit Alien ras kunnen spelen. Dit betekent 35 missies voor de GDI en NOD en 15 missies voor de Aliens.
Reacties op: Derde ras Command & Conquer 3: Tiberium Wars is bekend
JME-59
drone99
Psyed
Daarnaast, het is misschien wel cliché, maar wat hadden ze anders moeten doen? Een grote horde Yeti's die aanvalt? Krabmensen die de aarde willen over nemen?
Goed, een gemuteerd menselijk ras zou nog wel een optie kunnen zijn, niet te ontkennen. Maar voor de rest blijven volgensmij weinig opties over, als je kijkt naar het genre (futuristische rts).
NoXiC
Rent A Ham
Knorretje
Nou dan zou ik hem zeker weten wel gaan kopen : D
Vichan
Het verhaal zou wel zoiets zijn van: GDI en NOD werken samen tegen de aliens en komen erachter dat ze best wel in vrede kunnen leven!
Naar mijn mening hadden ze het gewoon moeten houden bij GDI vs NOD.
Untitled Player
Lord Vampire
Ik ben het eens met theprof82 dat het wel erg veel missies zijn, dat is wel tof, hopelijk maken ze er wat leuks van!
SonnyBlack
Daeda
Psyed
Persoonlijk lijk het me leuker als ze het eens op een kleine andere toer gooien; Aliens zijn de grote winnaars, GDI en NOG zijn erenstig verzwakt en de geruchten zijn er dan de aliens een laatste slag willen slaan…
Dan zou bijv. in het volgende deel weer de GDI moeten samenwerken met de NOD om zo de aliens te verslaan. (Toch heb ik ergens een cliché gevoel hier bij).
SonnyBlack
Dalamar
Natuurlijk zijn Aliens erg cliché, maar als ze het een beetje goed uitwerken kanhet best wat worden.
Misschien is het hoge aantal missies te verklaren doordat je verschillende keuzes moet maken in de campaigns. Kies ik voor het aanvallen van een supply convoy zodat in de volgende missie de vijand minder troops heeft? Of kies ik voor een aanval op een powerplant zodat de vijand in de volgende missie minder snel units kan maken?
Zou de replay value wel ten goede komen.
Rent A Ham
Untitled Player
dajoepske
En ik denk dat met zon 3e ras het toch niet vernieuwend genoeg zal zijn, want geef toe, de wapens van de NOD lijken al alsof ze uit de ruimte gekomen zijn.
alienator
PrimePigmee
stormpie