Op de E3 kondigde Namco een 3rd person militaire actiegame aan genaamd kill.switch, de zoveelste game in een op de consoles overbevolkt genre. In kill.switch neem je de rol aan van een militair team dat op een aantal locaties op de aardbol het opneemt tegen het kwaad.

Om tegenwoordig nog op te vallen in het 3rd person actie-genre moet je met enige originele elementen komen. Voor kill.switch heeft men gekozen om wat meer aandacht te besteden aan het fenomeen dekking zoeken. Je kan namelijk achter een groot aantal objecten in je omgeving wegduiken.

Vervolgens kan je vanachter deze objecten je tegenstand op twee manieren aanvallen. Je kan ervoor kiezen om je hoofd om de hoek te steken en acuraat je tegenstanders overhoop te schieten of, een stuk veiliger, gewoon je wapen om de hoek hangen en een magazijn vol kogels blindelings op je tegenstander lossen. Dit alles gaat gepaard met graphics die volgens de hands-on impressies van GameSpot best aardig zijn:The graphics in kill.switch are a little rough around the edges, but they complement the gameplay quite nicely. The game looks good overall but is inconsistent in some places--especially in the texture detail on the structures and environments. The main character model is detailed, although some of his animations are still a bit stiff. The environments we saw were large and detailed, with a solid variety of objects and interactive elements strewn about. Little touches such as particle effects from dust and debris added to the atmosphere. Of de toevoeging van het dekking zoeken en het serieuze militaire thema genoeg verschil maken om kill.switch te doen opvallen tussen de concurrentie zullen we eind dit jaar te weten komen. Dan hoopt Namco deze tactische shooter namelijk op PS2 en Xbox uit te brengen. Meer over deze game lees je hier.