Nieuws

Death Stranding komt volgende week naar Game Pass voor pc

De eerdere geruchten blijken te kloppen

Geschreven door Michel Musters op
Death Stranding is vanaf 24 augustus verkrijgbaar voor Game Pass op pc.

Dat heeft Microsoft vandaag bevestigd. Eerder deze week werd al gehint naar een release op PC Game Pass toen het Twitter-account van Game Pass diens avatar aanpaste naar een omgeving uit Death Stranding. Mensen die de game op Windows 10 of 11 spelen kunnen een ultrawide modus, een fotomodus en een hoge framerate verwachten.

Death Stranding is al enkele jaren verkrijgbaar op PlayStation 4 en wordt daar uitgegeven door Sony. Het bedrijf bracht de Hideo Kojima-game vorig jaar ook naar PlayStation 5. De pc-versie wordt gepubliceerd door 505 Games, wat het mogelijk lijkt te maken dat de game naar Game Pass voor pc komt. Het is dan ook onwaarschijnlijk dat het spel in de toekomst op Xbox-consoles verschijnt.

Hideo Kojima werkt achter de schermen aan één of meerdere games. Officieel heeft hij een spel in ontwikkeling dat gebruikmaakt van de cloudtechnologie van Xbox, maar er gaan ook geruchten over een horrorgame genaamd Overdose en een vervolg op Death Stranding. Onlangs bleek dat Kojima met een videobewerkingsprogramma bezig was, wat mogelijk hint naar een aankomende trailer van een nieuwe game - wellicht tijdens Gamescom volgende week.

Dit artikel delen:

Lees meer

Promotiemateriaal claimt dat Sonic Frontiers op 15 november uitkomt Shin chan: Me and the Professor on Summer Vacation voert je terug naar simpelere tijden
12

Reacties op: Death Stranding komt volgende week naar Game Pass voor pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 19 augustus 2022 14:05
    Zie hem in toekomst nog wel op xcloud komen zodat men hem via cloud op console kan spelen. Zou 505 games dit gedaan hebben omdat sony in toekomst of nu al ze eigen games uitgeeft op pc dus de werk relatie is toch al gestopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 19 augustus 2022 14:57
    @hulstpower Ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Sony heeft de publicatie rechten voor PC volledig uit handen gegeven aan 505. Sony blijft echter eigenaar van de IP als originele publisher. Dus voor alle andere platformen dan PC is Sony nog eigenaar en aangezien Cloud als apart platform kan worden gezien betwijfel ik dat die dus op Xcloud zal komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 augustus 2022 15:30
    @Lavalera draait death stranding ook niet op geforce now? Maar xcloud als apart platform zou kunnen of ook niet. De pc versie zou op cloud kunnen het is net hoe dat legaly in elkaar steekt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 augustus 2022 00:25
    @hulstpower geforce now is toch geen aparte shop? toen ik t had steamde ik er namelijk gewoon mijn steam library mee. Kan me niet herinneren dat ze een eigen shop hadden.

    -Net even opgezocht.

    DO I NEED TO OWN GAMES?
    You can play one of the supported free-to-play games, but for all other games, you need to own or purchase them on Steam or Uplay before playing them on GeForce NOW. And, only on SHIELD, users can get started with an additional library of free games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 augustus 2022 02:47
    @Messtranor klopt maar xcloud is ook geen xbox of pc of eigen shop, steld dat micro een game van pc op xcloud kan draaien, denk ik niet sony het tegen kan houden omdat 505 games de pc versie in handen heeft met kojima. Dus ik sluit niet uit dat ie naar xcloud komt, maar ik zeg ook niet dat het gegarandeerd is. Je moet er nirt raar van op kijken als het straks wel mogelijkn is om drze game te spelen op een telefoon, samsung smart tv of een xbox ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 augustus 2022 09:32
    @hulstpower oh dat zou best kunnen. Ik weet niet wat xact hoe xcloud in elkaar steekt. Ik reageerde puur op t geforce now gedeelte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 augustus 2022 12:41
    @Messtranor ok

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DeRaadSlager

    • 22 augustus 2022 09:32
    @hulstpower Ik las dus van het weekend dat Sony helemaal niet op de hoogte was of in ieder geval niets van doen heeft gehad met het feit dat Death Stranding (maar ook MLB The Show) op gamepass uitgekomen zijn.
    Vond ik wel apart aangezien het IP toch van Sony is?
    Maar goed, ik heb geen idee hoe dat allemaal zit met die contracten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 augustus 2022 14:22
    @DeRaadSlager de ip is van sony death stranding en mlb the show is ook een game van hun. Met mlb is makkelijk sony geeft hem uit op ps en verdient geld, xbox en de pc versie is de mlb zelf de uitgever dus die maakte se deal met xbox. En met deathstranding was het zo dat sony nooit een game op de pc uitgaf, maar kojima wou dat ( dacht dat ik dat las toen de tijd) en ging sony naar 505 games die de game uitbracht voor pc en dus de rechten heeft van de pc versie samen met kojima. Denk dat op beide gevalen sony natuurlijk geld verdienr maar ze zullen er niet blij mee zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DeRaadSlager

    • 19 augustus 2022 14:26
    Ik hoop dat mijn laptop hem aan kan. Ideale game om eens te proberen zonder te hoeven aanschaffen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 augustus 2022 00:26
    @DeRaadSlager kan je laptop horizon zero dawn aan? Zelfde Engine, dus denk vergelijkbaar qua systeem eisen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DeRaadSlager

    • 22 augustus 2022 09:33
    @Messtranor Die heb ik op de PS4 gespeeld dus ik zou het niet weten.