Nieuws
Dead Space

'Dead Space is naadloos speelbaar van startscherm tot aftiteling'

Game komt naar PS5, Xbox Series X en S en pc

Geschreven door Michel Musters op
De aankomende Dead Space-remake moet een naadloze ervaring zonder onderbrekingen van laadschermen worden, van startscherm tot aftiteling.

Dat melden ontwikkelaars van EA Motive in een interview met IGN. Creative director Roman Campos Oriola: "We willen spelers onderdompelen in een volledig interactieve ervaring, van het startscherm tot de aftiteling. We willen je nergens mee uit de ervaring trekken, nergens overschakelen. (De snellere SSD in nieuwe consoles betekent) dat er geen laadschermen zijn. Er komt geen moment waar we in je ervaring gaan snijden, wanneer we de camera van je wegnemen. Het is een naadloze ervaring, van het startscherm tot de de aftiteling."

Senior producer Philippe Ducharme voegt toe: "Vanaf het begin hebben we al het doel om zoveel immersie te bieden dat je nooit je controller neer wil leggen. Dead Space is geen game van zestig tot honderd uur. In het ideale scenario wil je niet eens opstaan om naar de badkamer te gaan, omdat je zo geboeid bent door het universum en je het in één speelsessie wil doorspelen."

In het interview melden de ontwikkelaars ook dat men gebruikmaakt voor het oorspronkelijke leveldesign van de eerste Dead Space, en dan specifiek de plannen die ontwikkelaar Visceral Games had gemaakt. Die plannen zijn tijdens de ontwikkeling van het spel aangepast vanwege de toenmalige technische beperkingen, maar die zijn er nu niet meer.

Dead Space komt op een nog onbekende datum naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game draait op de Frostbite-engine. Het spel wordt ontwikkeld door EA Motive, dat eerder Star Wars: Squadrons leverde en Dice hielp bij de ontwikkeling van Star Wars Battlefront 2. De oorspronkelijke Dead Space-games werden ontwikkeld door Visceral Games, dat inmiddels niet meer bestaat. Er zijn drie delen van uitgekomen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Tweede Assassin's Creed Valhalla-uitbreiding komt mogelijk op 5 augustus PlayStation Home-handelsmerk wederom vernieuwd
4

Reacties op: 'Dead Space is naadloos speelbaar van startscherm tot aftiteling'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    SuperDre

    • 26 juli 2021 16:11
    Nouja, soms is zo'n level switch juist wel fijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormX

    • 26 juli 2021 16:31
    Het is al weer even geleden, maar de orginele had toch ook geen laadschermen?
    Alleen een tram die natuurlijk wel als verborgen laadscherm fungeerde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 27 juli 2021 11:16
    @StormX Niet helemaal, er waren idd wel laadtijden verstopt achter sommige transities maar tussen levels en bij respawns zaten wel degelijk laadschermen. Er zat nog een easter-egg in het eerste deel waarin de eerste letters van elk level samen "NICOLE IS DEAD" spelde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Keesje_NLNL

    • 28 juli 2021 00:52
    Ik kan me nog wel die kaart herinneren die je zag van het schip, met een gekleurd deel waar de volgende map zich afspeelde. Vond zoiets helemaal niet erg en juist een verdieping van het spel ipv dat je 'uit de ervaring' werd getrokken, want de achtergrondgeluiden gingen gewoon door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.