Nieuws
Dead Space

Dead Space-gameplay lekt vlak voor release uit

Electronic Arts haalt video's die online verschijnen weer zo snel mogelijk offline

Geschreven door Michel Musters op
Electronic Arts probeert uitgelekte gameplay van Dead Space offline te houden.

Eerder vandaag verscheen er een video van de eerste twee uur van de aankomende game op YouTube, zo meldt Eurogamer. EA zorgde er voor dat de video snel weer offline ging, maar kort daarna werd de video opnieuw geüpload, die daarna weer werd verwijderd. Volgens berichten komt de gameplay van de PlayStation 5-versie van het spel.

De remake van Dead Space vertelt hetzelfde verhaal over Isaac Clarke, die op een mijnschip tegen de bizarre Necromorphs vecht en intussen zijn vriendin Nicole probeert te vinden. Wel moeten er meer details rondom het verhaal gegeven worden in vergelijking met het origineel. Ook uniek is dat het spel als één doorlopend geheel gespeeld kan worden, zonder laadschermen of andere onderbrekingen, en dat het hoofdpersonage nu ook kan praten.

Dead Space verschijnt aanstaande vrijdag op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game is ontwikkeld door EA Motive Studio.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Last of Us behaalt grootste kijkersgroei tussen twee HBO-afleveringen ooit Session: Skate Sim komt naar Nintendo Switch
17

Reacties op: Dead Space-gameplay lekt vlak voor release uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    gamerlezer

    • 23 januari 2023 17:15
    Als ik een ontwikkelaar zo snel zie jagen op gameplay (en het laten verwijderen ervan). Dan krijg ik altijd een onderbuikgevoel, wat hebben ze te verbergen. Als je game goed in elkaar zit dan kan het zo vlak voor de release toch een hype worden? Als ze bang zijn dat mensen zelf iets van de game zien moeten ze het ook verbieden van twitch na de release. Vaak kun je daar heel playthroughs zien voor je het zelf koopt. Nu lijkt het of ze willen voorkomen dat men op voorhand al zegt nah, wil het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 januari 2023 18:33
    @gamerlezer

    Tjah ik denk dat ze nu net de hype houden door het niet te laten zien.
    Ze willen namelijk dat mensen puur erin gaan en niet met een berg aan gelekte gameplay die al teveel gaat verraden.
    Dat gebeurd op dag van release toch wel maar dan kun je het ook meteen zelf zien. En ervaren.

    Ik snap je gevoel en ik denk ook dat dat zo zou kunnen zijn. Maar ik voel eigenlijk alsof het nu nog meer gehyped wordt dan het al was. Nu net door geheimzinnig te blijven. Wat ook past bij de sfeer van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 23 januari 2023 18:31
    Er zijn wel meer ontwikkelaars die dit doen hoor. Kwestie van het internet toch even spoiler vrij te kunnen houden. Van bijvoorbeeld persona 5 mocht je de eerste maand na release volgens mij geen gameplay streamen om die reden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 23 januari 2023 20:01
    Het enige wat mij zorgen baart dat we niet een review embargo datum hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 23 januari 2023 21:07
    Niets verbazend aan, krijg de game zelf morgen al binnen.

    Krijg net als anderen vaker sneller games binnen, snelste die ik ooit kreeg (kennis) was RDR2, die had ik 2 weken voor release. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 23 januari 2023 21:27
    @DarkraverX ik ben benieuwd naar je ervaringen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 24 januari 2023 00:10
    @Snoop213 wordt me 1e Dead Space, maar na Callisto Protocol gespeeld te hebben en las dat Dead Space vele malen beter is moest ik hem hebben.

    Hopelijk verkloot PostNL het niet, laatste weken duurt het 2 dagen.


    Ga je hem zelf ook spelen Snoop213 ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 24 januari 2023 03:45
    @DarkraverX Ja ik heb ook het orgineel gemist dus ik ga hem ook spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 24 januari 2023 09:31
    @Snoop213 Ik heb het origineel niet echt gemist, ik was toen meer een schijterd om eraan te beginnen. :D

    Veel plezier met de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 24 januari 2023 10:08
    @DarkraverX Haha dat kan ook. Jij ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 23 januari 2023 21:57
    Ben benieuwd, ondanks dat ik de reeks al heb gespeeld, lijkt me dit toch weer leuk. Kunnen oppakken voor 37 eurie, dus waarom ook niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 24 januari 2023 03:44
    @Aquemini Waar heb je hem gekocht voor 37 Euro?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 24 januari 2023 11:08
    @Snoop213 goed zoeken op origin key en dead space remake. Dan kom je vast en zeker wel op de site die deze legaal verkopen. Weet niet of ik hier zomaar de site mag droppen. Anders ff PM

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 24 januari 2023 11:30
    @Aquemini oke als je dat zou willen doen in de pm

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 23 januari 2023 22:34
    Het is Dead Space 1 met een Dead Space 2 upgrade, ergo spraakzame Isaac en Hollywood action sequences. Je kunt verbergen wat je wil, het is al prima duidelijk hoe dit gaat spelen.

    Desalniettemin wil je het gewoon niet weten. Laat je verbazen voor zover dat nog mogelijk is vandaag de dag!

    Ik kan me nog herinneren dat ik de 20 minuten durende opening van Half-Life voor het eerst mocht meemaken; niet alleen ik viel uit mijn stoel, iedereen in de kamer deed dat. Als ik dat van tevoren online had gezien dan was ik echt beroofd geweest van een prachtige eenmalige ervaring. Wat een verlies zou dat zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 24 januari 2023 07:28
    Was bij GTA V ook gebeurd, paar dagen voor release lekte best veel gameplay uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 24 januari 2023 11:23
    Ik weet toch al wat er gaat gebeuren omdat ik alle 3 de spellen al hebt uitgespeeld. Maar toch ben ik wel benieuwd naar de remake vanwege de nieuwe insteek van de protagonist