Nieuws

Dead or Alive Xtreme 3 komt niet naar het westen

Aldus ontwikkelaar Team Ninja

Geschreven door Aida . op
Dead or Alive Xtreme 3 wordt niet uitgebracht in het westen. Dit laat Team Ninja weten op de officiële Dead or Alive Facebook-pagina.

Team Ninja schrijft het volgende: “We brengen Dead or Alive Xtreme 3 niet naar het westen en zijn niet van plan van gedachten te veranderen.”

Volgens Team Ninja nemen zij deze beslissing naar aanleiding van reacties op hoe vrouwen worden behandeld in de game-industrie. “Weet je dat er problemen zijn binnen de game-industrie met betrekking tot hoe vrouwen worden behandeld? We willen het niet hier bespreken, maar we hebben het zeker besproken met betrekking tot het maken van deze beslissing.” 

Dead or Alive Xtreme 3 is een spin-off van de vechtgame Dead or Alive. Team Ninja sprak al eerder over een cultuurbarrière tussen Japan en het westen. De game komt in februari 2016 in Japan uit op PlayStation 4 en Vita.

Bron: Facebook

Dit artikel delen:

Lees meer

Codemasters sluit studio in Malta, richt zich op racegames Star Wars Battlefront-mod geeft game realistische graphics
10

Reacties op: Dead or Alive Xtreme 3 komt niet naar het westen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 25 november 2015 16:35
    Gelukkig kan je de game importeren. Iets wat ik zeker ga doen. Niks mis met games zoals dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JanAlleman

    • 25 november 2015 16:37
    Raar dat ze deze niet uitbrengen. De andere delen verkochte ook goed in het westen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kravten

    • 25 november 2015 17:30
    NEEEEEEEEEEEEEE… uhm ik bedoel goedzo lang leve feminisme

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 25 november 2015 17:42
    Dead or alive extreme boobies!! Neeeeee!! Waarom verraad je me toch zo Japan!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 25 november 2015 17:45
    Fuck al die feministische apen!ik wil Men digitale boobies!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 25 november 2015 20:31
    Een spel als dit krijgt dan veel kritiek. Maar massa's aan gillende huisvrouwen die naar een film als Magic Mike gaan, daar is vervolgens niets mis mee. Ik ben helemaal voor gelijke rechten hoor. Maar zo langzamerhand slaan we door naar een wereld waar mannen niets meer mogen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kizai

    • 25 november 2015 20:43
    Amen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 26 november 2015 00:07
    Zou toch niks worden met deze game. Team Ninja is niks zonder Itagaki. En niet alleen hij maar veel belangrijke mensen van de originele team zijn ook al weg bij Tecmo. Ik heb Extreme 1 en 2 nog en wat mensen ook zeggen over die games, ik vond dat ze een erg leuke gameplay hadden. Maar Tecmo steun ik al lang niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 26 november 2015 09:11
    Maar…boobies…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Solowo

    • 26 november 2015 14:16
    Cultuurbarriere word er dan gezegd, volgens mij kijkt meerendeel van de huidige (gamer) generatie ook anime en hier vallen de dames onder. Ik kijk bv geen anime die voor vrouwen is, bij games mag je toch ook van hetzelfde uitgaan voor beide geslachten? Het zijn pixels… Boobies dat wel natuurlijk :p