Nieuws
DeadIsland24

Dead Island 2 uitgesteld naar 28 april

Game stond eigenlijk gepland voor een release op 3 februari

Geschreven door Michel Musters op
Dead Island 2 is uitgesteld naar 28 april 2023.

Dat hebben uitgever Deep Silver en ontwikkelaar Dambuster Studios aangekondigd. De game zou eerst op 3 februari uitkomen, maar dat blijkt niet meer haalbaar.

De makers melden zelf ook teleurgesteld te zijn in het uitstel. Ze hebben de extra tijd nodig om een game te kunnen uitgeven waar ze trots op zijn. Wel benadrukken ze dat het "om een korte twaalf weken gaat" en dat de ontwikkeling al in het laatste stadium is beland.

Op 6 december moet er een nieuwe trailer en gameplay getoond worden tijdens The Dead Island 2 Showcase.

Dead Island 2 werd in 2014 al aangekondigd, maar afgelopen augustus opnieuw onthuld. Spelers verkennen in dit vervolg een door zombies overspoelde Los Angeles, waaronder Beverly Hill en Venice Beach. Men kan uit zes speelbare personages kiezen, waarbij elk personage een eigen persoonlijkheid en unieke dialogen heeft. Elke 'Slayer' kan daarnaast volledig aangepast worden via een nieuw skill-systeem. De game kan daarbij in co-op voor drie spelers doorlopen worden.

Dead Island 2 komt uit op Epic Games Store, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bethesda brengt statement naar buiten over uitspraken Doom-componist Mogelijk 25% korting op PlayStation Plus rond Black Friday
11

Reacties op: Dead Island 2 uitgesteld naar 28 april

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ryme

    • 17 november 2022 08:53
    Jammer maar begrijpelijk. Ik hoop dat deze net zo goed word als deel 1 maar ik zie steeds meer vergelijkingen met Duke Nukem Forever…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    keenan

    • 17 november 2022 09:18
    @Ryme verschil is denk ik dat duke nukem heel lang aan een stuk door werd gewerkt en met dead island 2 zijn ze vaak opnieuw begonnen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 17 november 2022 12:21
    @keenan Nee, Duke Nukem Forever is ook heel lang in ontwikkeling geweest, is een aantal keer uitgesteld, heeft verschillende trailers gehad voordat het werd uitgebracht en is een aantal keer van ontwikkelaar gewisseld: wikipedia.org/wiki/Duke_Nukem_Forever

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    keenan

    • 17 november 2022 21:56
    @Ryme aha ja daarom zei ik denk ik, nu snap ik wel waar je vandaan komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 17 november 2022 09:23
    @Ryme ik heb ook erg genoten van deel 1 en de uitbreiding. Ook nooit helemaal de kritiek erop gesnapt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 17 november 2022 09:34
    Ik vind alles best zolang de game maar goed word en de loot maar niet shared is. Dat was toch echt wel het grootste minpunt van deel 1, dat de loot shared was hoevaak ik wel niet met slechte wapens heb moet rondlopen omdat 1 van mn andere medespelers alle wapens weg kaapte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 17 november 2022 09:37
    Wel logisch. Harry Potter komt ook die maand. Ook al wil niet iedereen dat spelen is het wel een grote concurrent. Is toch de game van die maand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 17 november 2022 10:21
    Gezien deze game al veel te lang in ontwikkeling is vind ik wel dat dit weer tegenvallend nieuws is, als dit de 1e keer zou zijn dat de game uitgesteld werd snap ik het ergens nog wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 17 november 2022 11:15
    Weer een ontwikkelaar die weer te vroeg release datums aankondigt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 17 november 2022 12:42
    Verrassing!! Haha :P kijk er sws naar uit dus neem je tijd en maak er een goede game van!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 17 november 2022 13:05
    Dead space remake, D2 Lightfall, Hogwarts Legacy dat is waarschijnlijk de reden van uitstel.

    Hoelang wachten we nu al op deze game begin van de ps4/x1? Wel goed dat ze op deze manier alles goed kunnen optimaliseren maar kondig gewoon die release date aan als je het zeker weet iets waar we de laatste tijd niet meer vanuit kunnen gaan.