Matt Soell heeft zijn (bijna) wekelijkse development update de wereld weer ingestuurd. Hierin valt te lezen dat er een nieuwe development kit binnengekomen is waarmee iedereen de hele week bezig geweest is, aangezien alle code weer geupdate moest worden. Daarnaast is Chucky bezig geweest met het tweaken van de problemen met de controller. Als het goed is moet nu de controller van de Xbox perfect te gebruiken zijn voor deze shooter.

Ook is het 'particle system' vernieuwd. Op dit moment zit hier de 'wood-impact' optie in. Wanneer een kogel namelijk in een stuk hout inslaat zullen de houtsplinters in de rondte vliegen. Dit is één van de vele features die dit systeem gaat bevatten.

Verder is de map editor weer een stuk gevorderd en is er een nieuwe paint feature ingebebouwd. Tot slot werken de golfjes in water nu eindelijk goed. Ze zijn nog steeds niet perfect, maar volgens Matt heeft Joe, de maker van de golfjes, het alleen nog maar over zijn sexistische gevoelens die bij hem opkomen zodra hij de golfjes bekijkt .- Jason has spent most of the week working on the long-term schedule for the team. He also mentioned that he's reading Churchill's account of his WWI experiences. Significant clue to possible themes in the Halo story, or just a red herring?

(...)- Chucky has been working on controller issues, and as John said "All of the hidden little things we're doing to make sure you can play Halo with a console controller in such a way that the experience doesn't suck are already working."En we wachten nog wel eventjes hoor...

Ondertussen kun je onze eigen preview checken!