Matthew Soell van Bungie Studio's heeft op Battleground: Halo de weekelijkse Halo update geplaatst.

Deze week is er hard gewerkt aan de difficulty levels binnen het spel, de AI van de computer en is het nu eindelijk mogelijk om de testers lang tegen elkaar halo te laten spelen.

Aan het begin van de update wordt vermeld dat binnenkort het bug-hunten gaat beginnen. Er zullen dan geen nieuwe features meer worden toegevoegd en alle mankracht zal opgaan aan het wegwerken van fouten. Dit betekend ook dat het spel dan bijna klaar is - We're balancing difficulty levels, trying to find that equilibrium between "a little too easy" and "a little too hard" ­ which is sometimes a hard call to make. Jason Jones has been spotted in five to ten-minute battles with individual Elites while using the tougher difficulty settings.

- We've changed the Ghost physics in a way that makes it much more fun for the player to fly and less easy for the AI to accidentally obliterate themselves.

- The AI units have a new vision system; now it's harder for them to catch sight of you when you're being sneaky.

- Multiplayer is much more stable than it used to be. Testers can play for hours at a time ­ as all Halo players must.

Voor meer informatie over de Halo voortgang kan je naar Battleground: Halo surfen.