Voor iedereen die zich nog interesseert voor deze titel is er natuurlijk de wekelijkse Halo update . Deze week heeft men het kompas werkend gekregen, is Rob 33 geworden, weet de AI hoe hij moet rijden (of is AI vrouwelijk ? ), zijn er veel bugs gestorven en wordt er hard gewerkt aan de multiplayer kant van Halo- Hardy is engaged in major multiplayer balancing: deciding the weapon spawn times, power-up placement, the weapons you start with, starting positions and so forth, level by level. This involves a lot of playtesting so it's not all sackcloth and ashes.

- Shiek is building shuttle bay doors for a Covenant cruiser.

- Marty and Jay continue to add sounds, including (finally)

footsteps...and something Hamilton called "man-sized reverb" for a hangar.

- One thing I've noticed in recent weeks is that Eric tends to work on some of the coolest stuff in the game - and naturally it's all towards the end of the game and involves plot points that I can't even allude to. But I can bring up small individual elements and let you guys wonder about what they mean. What's green and gooey and eats through the ground? Op de pagina van Bungie vind je naast de wekelijkse update ook nog een berg andere dingen met betrekking tot Halo. Helaas is de PC versie nog steeds niet door Bungie bevestigd.