Waar zou een first person shooter zijn zonder wapens? inderdaad, nergens. Het veel belovende S.T.A.L.K.E.R. is dan ook voorzien van een stevig wapenarsenaal. De wapens zullen tevens over "real life" eigenschappen beschikken. Zo kun je dus door deuren en ander dun materiaal schieten. Tijdens de komende E3 zouden we meer lekkers van S.T.A.L.K.E.R. moeten zien, wat nog steeds gepland staat voor een release in het vierde kwartaal van dit jaar. Meer info kun je vinden in dit uitgebreide interview.HARDWiRED: We have seen lots of weapons so far. For example, RG-6 grenade launcher, Dragunov (SVD), SVU, FN F2000, Groza, AK47, AK47+GP25, modified M16, Browning Hi-Power, Makarov and other nifty guns, but what about the classic Stechkin pistol, AK-74 and the experimental AN94 Abakan? What other kind of weapons and extensions can we expect, will there be any futuristic ones? GSC: We are planning a weaponry stack of 30 items total. There will be conventional guns used by many countries for law enforcement bodies and armed forces like PMM (Makarov pistol), Browning Hi-Power pistol, well-known and wide-spread AK-47 submachine-gun; weapons of recent design like FN 2000 and Fort pistol; but the game will also feature some special guns with psychotropic effects, artifact weaponry etc. It's worthwhile mentioning that most of the weapons are going to be modifiable. For instance, you can buy optics or barrel-attached grenade launcher for your rifle to make it a super gun.