Nieuws
cyberpunk 2077

De wall-run is uit Cyberpunk 2077 gehaald

Vanwege 'ontwerpredenen'

Geschreven door Michel Musters op
Het is niet meer mogelijk om in Cyberpunk 2077 over muren te rennen.

Dat heeft level designer Max Pears aan Gamereactor verteld. "Ah, het wall-runnen. Dat is iets wat we uit de game hebben gehaald vanwege ontwerpredenen. Je hebt nog altijd veel flexibiliteit in hoe je beweegt, dat is zeker."

In voorgaande gameplaybeelden van Cyberpunk 2077 was het wall-runnen wel te zien. Spelers konden over muren rennen om zo bijvoorbeeld op lastig te bereiken plekken te komen, of vijanden te verrassen.

Cyberpunk 2077 verschijnt op 19 november voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. De game is via backward compatibility speelbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X wanneer de consoles lanceren. Het spel wordt ontwikkeld door CD Projekt Red, de studio achter de The Witcher-games. Hieronder is een recentelijk uitgebrachte trailer te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

De Beste Gamedeals van de Week: Steam Summer Sale A Plague Tale: Innocence is een miljoen keer verkocht
19

Reacties op: De wall-run is uit Cyberpunk 2077 gehaald

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aquemini

    • 2 juli 2020 09:29
    https://www.youtube.com/watch?v=dbDRkaNO8dE

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 2 juli 2020 09:30
    @Aquemini Zo te zien is daar ook een lockdown. #emptystreets

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 2 juli 2020 09:29
    Och jongens toch, dit begint een beetje een shitshow te worden met alles wat eruit gehaald is. De gameplay zag er ook magertjes uit, de combat, het schieten, de lege straten — ik krijg steeds meer een Watch Dogs 1 vibe bij deze game. Het is duidelijk dat Rockstar de komende jaren nog monopolie heeft op de open wereld games. Ik vermoed een goede metascore van 86, maar niet de parel waar veel mensen op hoopten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 2 juli 2020 09:46
    @denver net als dat er enorme zorgen zijn over de PS4 en Xbox one versies. Elke keer als gamejournalisten de games konden spelen/ bekijken, werd deze afgespeeld op een superdikke PC. Dat staat in geen enkele verhouding met bv. een PS4 die 7 jaar oud is en voor die tijd al een gemankeerde processor had.

    Ik koop deze game dan ook zeker voor de PC, want ik vrees dat er op de PS4 + Xbox One enorm veel dingen zijn weggelaten om de game toch nog soepel te kunnen laten draaien.

    Met terugwerkende kracht hadden ze deze game wellicht direct voor de PS5 + Xbox whatever kunnen maken, want ik ben bang dat heel veel mensen hierover gaan vallen. Aan de andere kant zijn er natuurlijk genoeg mensen die niet direct overstappen op de nieuwste consoles, dus op deze manier zullen de verkoopcijfers wel een stuk hoger uitvallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 2 juli 2020 10:25
    @garciagarcia Hoewel we geen 3d games ontwikkelen, kan ik je wel zeggen dat games eigenlijk altijd kut draaien tot vlak voor release. Eerst ontwikkel je een prototype, dan implementeer je alle elementen en verfijn je de gameplay en pas op het laatst wordt alle code geoptimaliseerd. Vandaar dat sommige games pas vlak voor release worden uitgesteld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 2 juli 2020 14:45
    @denver ik begrijp niet helemaal waarom je met bovenstaande uitleg op mijn reactie reageert… Bedankt voor de info hoor, begrijp me niet verkeerd.

    Maar mijn punt is dat deze game op de PS4 en XBox weleens een stuk minder kan zijn dan wat men ervan verwacht. Aangezien alle demo's draaien op dikke PC's en we de game nog geen enkele keer werkend hebben gezien op een van beide consoles…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 2 juli 2020 18:36
    @garciagarcia Tsja, PS4, Xbox one, laten we wel wezen, het zijn aardappels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 2 juli 2020 10:05
    Dus ze hebben de vliegende auto’s er in gedaan? 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 2 juli 2020 11:20
    @Pascal08 dat is ook bijna het enigste waar ik jou over zie praten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wootism

    • 2 juli 2020 11:27
    @Pascal08
    Het is wel een obsessie met die vliegende auto’s of niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 2 juli 2020 13:37
    @wootism Yep, dat is toch wat zo een game maakt.
    Ga je echt serieus een game maken a la Blade Runner en dan geen bestuurbare vliegende auto’s???? In mijn ogen wijst dat er stiekem op dat ze niet het onderste uit de kan hebben weten te halen en dus niet gepusht hebben, wat trek ik dan voor conclusie? Gewoon een matige game a la Rage, veel bombarie maar brengt niks meer dan de standaard gameplay, ze tonen ook geen ruk verder, ze laten influencers en game journalisten er wel over praten maar ingame footage NOPE!
    Iedereen doet maar mee met de hype, maar waar en wat is die hype nou eigenlijk??? Waar moet ik nog happy om worden, ik zie gewoon standaard dingen ik heb nog helemaal niks gezien waar ik van denk “sjo hey das vet”
    Maar ieder zn ding, maar geen vliegende auto’s is nog steeds als Red Dead zonder paarden.
    WTF!!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 2 juli 2020 14:14
    @Pascal08
    maar ingame footage NOPE!
    Er is 20 minuten ingame footage vrij gegeven.

    Verder trek je wel heel snel conclusies puur en alleen omdat ze wallrunning eruit hebben gehaald en dat je geen vliegende auto's kan besturen. Lijkt me nogal kort door de bocht, maar we zullen het zien. Ik heb er in ieder geval nog alle vertrouwen in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 2 juli 2020 17:50
    @niqomipa Technisch gezien heb je gelijk over de footage, maar als je dan kijkt wat voor footage voor een zogenaamde open world game….
    Wallrunning maakt me niet veel uit,
    mijn hele conclusie wereld is gebaseerd op die vliegende auto’s,
    kort door de bocht zeker te weten,
    maar ga jij naar de bakker school en je komt aanzetten met een verjaardag taart zonder kaarsjes en de leraar geeft je een onvoldoende en jij zegt “dat is wel heel kort door de bocht”
    En als je leraar Gordon Ramsay zou zijn dan is het “put the fucking candles on the cake or get the fuck out” 😅
    En ik zie de laatste maanden weer veel beloofde spelletjes uitkomen die niet waarmaken wat iig ik hoopte dat zouden zijn.
    En wie weet is de game wel goed, maar ik wordt tot nu toe door niks over de streep getrokken, is het de naam Cyberpunk? Het rondlopen in het gebouwtje? Ik zie het echt niet hoor!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 juli 2020 10:37
    het enige wat ik vond tegen vallen was de first person hand to hand combat.
    Verder kijk ik nog steeds uit naar deze game.
    Twijfel of ik pc of xbox versie haal en dan met smart delivery naar series x .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 2 juli 2020 12:00
    I don't know Rick🤔

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 2 juli 2020 14:00
    Je kan hem rustig voor de huidige generatie consoles halen en de next gen versie gratis erbij krijgen als je bang bent voor performance. Ik begin me ook wat zorgen te maken over de kwaliteit van de game maar op zich heb ik er nu al zo lang naar uitgekeken dat ik hem ook wil spelen ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 3 juli 2020 08:06
    November? De game was toch weer uitgesteld? En liever dat deze gewoon op de nieuwe generatie komt en hun hun best doen om alles uit de game te halen. Tot nu toe nog niet de game waar ik een … Van krijg helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 3 juli 2020 08:28
    Ik ben echt compleet niet hyped voor deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • n1els

    • 3 juli 2020 15:40