Mary Bihr heeft als vicepresident van global publishing een positie met veel verantwoordelijkheid, waar ze met meer dan 25 jaar aan ervaring binnen de game-industrie bewijst dat ze er meer dan geschikt voor is. Ze houdt onder andere een oogje op de publicatierechten van alle producten van LucasArts. Niet alleen staat haar naam bij titels zoals Star Wars: Knights of the Old Republic, The Curse of Monkey Island en The Day of the Tentacle, maar kent ze tevens een indrukwekkende levensloop van voor haar carrière bij LucasArts.

Mary is met cum laude afgestuurd als Bachelor of Arts aan de University of California, waar ze ook nog eens pedagogiek en marketing heeft gestudeerd. Voordat Mary te werk ging bij LucasArts werkte ze voor meerdere bedrijven die een grote naam hadden gemaakt voor zichzelf in Silicon Valley, een hightech-industriegebied in de Verenigde Staten waar veel hoog-opgeleiden hun werk vinden. Zo was ze actief in de marketing, consultancy en accountancy van bedrijven zoals D’Arcy, Masius, Benton And Bowles en Grey Advertising.

Vanaf 1988 ging ze vervolgens als leidinggevende te werk in de binnenlandse marketing- en verkoopafdeling waar ze tot 1999 werkte, totdat ze in 2000 benoemd werd tot vicepresident van wereldwijde marketing- en verkoop waar ze de verantwoordelijkheid van onder andere merchandising, productmarketing, PR en adverteren.

In 2003 won haar team de Effie Award voor meest effectieve marketing; werd ze in 2004 tot een van de tien meest invloedrijke vrouwen in de gameindustrie bekroond en in 2006 zelfs tot een van de 100 meest invloedrijke vrouwen door Edge Magazine.Tijdens Festival of Games zal ze praten over hoe zij de veranderingen binnen een van de grootste industrieën ter wereld heeft ervaren en de trends die LucasArts vroeger, nu en in de toekomst gaat volgen.