Nieuws
What Remains of Edith Finch

De PlayStation Plus-games van mei zijn bekend

Met onder andere What Remains of Edith Finch

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft de PlayStation Plus-games van de maand mei bekendgemaakt.

Eén van de games die beschikbaar komt is de spannende adventure What Remains of Edith Finch. De game werd in april 2017 uitgebracht door ontwikkelaar Giant Sparrow en heeft veel onderscheidingen ontvangen voor het goede verhaal. De 'walking simulator' is niet erg lang, maar wel sfeervol.

Daarnaast kunnen Plus-leden aan de slag met de multiplayergame Overcooked. Hierin moeten spelers samenwerken in diverse kleurrijke en bizarre keukens om zo snel mogelijk gerechten te bereiden. Dat levert al snel hectische situaties op.

Vanaf 7 mei komen de games zonder verdere kosten beschikbaar voor iedereen met een PlayStation Plus-abonnement. PlayStation 3- en Vita-games worden sinds enkele maanden niet meer aangeboden bij een PS Plus-abonnement.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Earthworm Jim-game in de maak voor Intellivision Amico Rocket League-ontwikkelaar Psyonix gekocht door Epic Games
14

Reacties op: De PlayStation Plus-games van mei zijn bekend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Cjn2

    • 2 mei 2019 09:07
    Hmm.. even een maandje overslaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 2 mei 2019 09:14
    Edith finch nog niet gespeeld, dus blij mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 2 mei 2019 09:33
    Zowel Xbox als PlayStation voegt deze maand voor mij niks toe. Alles staat overigens ook al op GamePass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 2 mei 2019 09:54
    Ik blijf het zeggen; What Remains of Edit Finch is de mooiste ervaring die ik ooit heb mogen meemaken in een game. Heb 'm een jaar geleden (een aantal jaar geleden? Wanneer kwam 'ie ook alweer uit?) gespeeld en ik denk er echt nog vaak aan terug. Zeker dat stuk over die gozer in die visfabriek…wow, wat onwijs triest en mooi tegelijk. Die hele game is triest en mooi tegelijk, echt zo'n tragisch verhaal.

    Heb 'm op de PC gespeeld…ben dus blij dat ik 'm nu ook op de PS4 mag ervaren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 2 mei 2019 12:45
    @Sander999
    Naar aanleiding van jouw comments moet ik 'm nu echt een keer gaan proberen.
    Destijds geen tijd voor gehad en sindsdien in de vergetelheid geraakt. Tijd om wat goed te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 2 mei 2019 10:21
    Edith Finch en Overcooked beide verschillend maar beide toch zeker zeer aantrekkelijk.
    Niks te klagen van mijn kant ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 mei 2019 10:40
    What Remains of Edith Finch stond nog op het lijstje van games om aan te schaffen, maar helemaal vergeten dat te doen toendertijd :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • burhan42

    • 2 mei 2019 16:27
    Trash weer. Je dropt ps3 en vita en prijs van plus is een stuk duurder geworden en dan breng je zulke games uit op plus..

    Japan krijgt altijd veel betere games.. Jammer dit. Maar veel kunnen we er ook niet aan doen je moet het kopen om online te spelen op ps4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 3 mei 2019 10:57
    @burhan42
    Nou inderdaad, Metal Gear Survive is inderdaad stukken beter ontvangen dan deze games….oh wacht, toch niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • burhan42

    • 3 mei 2019 13:52
    @Sander999 geloof mij 95 procent wilt liever metal Gear survive dan dit. Dan bedoel ik niet dat metal Gear survive goeie game is maar wel beter omdat je dan ook echt speelt. Die andere is een walking simulator dat kan ik zelf geen game noemen evaring kan leuk zijn maar ik wil zelf liever games dat ik echt speel iets doe en niet alleen rond loop een soort film bekijk.

    Daarom heb ik liever wat Japan krijgt. Andere maanden krijgt Japan ook altijd veel betere games deze maand is het minder maar dan nog vind ik het beter.


    Begrijp dat het voor jou niet heel veel boeit maar toch meerdere mensen denken denk ik zoals ik althans als ik reacties lees op Twitter Facebook en YouTube. Met 95 procent heb ik het natuurlijk overdreven voordat je denkt dat ik echt serieus ben :)

    Online moest gratis zijn zo jammer dit vind gewoon erg vervelend. We betalen nu veel meer maar krijgen veel minder. We kregen al niet zoveel maarja stiekem verwachte ik een verbetering omdat ps3 en vita nu eruit is en we daarop nog eens extra moeten payen.

    Ik weet ook biljoen procent dat super weinig tot geen plus zouden kopen including me als online gratis was. We kopen het alleen zodat we met vrienden samen spellen kunnen spelen..

    Sony komt er gewoon heel makkelijk meeweg. Microsoft doet het op dat gebied ook veel beter al is het deze maand ook niet heel lekker. Maarja dat gezeik van mij gaat niets veranderen weet ik ook :]
    Maar soms is zeiken goed voor je.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floppyhoofd_

    • 4 mei 2019 14:25
    @burhan42 dan hoor ik sowieso bij de overige 5%, wil nog niet dood gevonden worden met Metal Gear Survive XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • burhan42

    • 4 mei 2019 21:36
    @Floppyhoofd_

    WHAHAHA begrijp je helemaal hoor. Het blijft een slecht spel plus moet veel beter dan dit wat we krijgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The soy sauce

    • 2 mei 2019 17:44
    Wat een top maand voor PS4 en XBOX! -.o' De mensen bij Playstation en Microsoft dachten laten we onze betalende members eens verwennen in de maand mei

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 2 mei 2019 19:25
    Tijd voor Sony om aan de maandelijkse line-up een oudere PSVR-game toe te voegen. Dat lijkt me wel zo eerlijk om het gemis van de PS3 en Vita game op te vangen, en zo promoot je de PSVR ook nog. Onbegrijpelijk dat Sony daar zelf het nut blijkbaar niet van inziet.