Nieuws
PlayStation 5

De PlayStation 5 is wereldwijd meer dan tien miljoen keer verkocht

Het is daarmee nog altijd de snelst verkochte Sony-console

Geschreven door Michel Musters op
De PlayStation 5 is wereldwijd meer dan tien miljoen keer verkocht, zo heeft Sony aangekondigd.

Hoewel er niet wordt gemeld of het om verkochte of verscheepte exemplaren gaat, is dat verschil in de praktijk te verwaarlozen. De PlayStation 5 is immers nagenoeg altijd uitverkocht - geleverde exemplaren worden meteen aan consumenten geleverd. Het is ook nog altijd de snelst verkochte console van Sony ooit. Op 18 juli werd de tien miljoen aangetikt, een maand sneller dan de PlayStation 4. 

Sony laat ook weten dat er van Spider-Man: Miles Morales sinds lancering meer dan 6,5 miljoen exemplaren zijn verkocht. Het in april uitgekomen Returnal is meer dan 560.000 keer verkocht en Ratchet and Clank: Rift Apart, dat vorige maand uitkwam, is de 1,1 miljoen verkochte exemplaren al voorbij. MLB The Show 2021 - dat ook op concurrerende platforms verscheen - is meer dan twee miljoen keer verkocht. Wel heeft het spel vier miljoen spelers, omdat het ook op Game Pass staat.

CEO Jim Ryan laat aan GamesIndustry.biz weten dat de hoogste prioriteit van Sony blijft om aan de huidige vraag te voldoen. Ryan meldde dat het nog te vroeg is om te zeggen in welke regio de meeste vraag naar de console is, maar dat hij enthousiast is over hoe de PlayStation 5 in China wordt ontvangen. "De consolemarkt is nog niet gevestigd daar, het is allemaal free-to-play en mobiel, maar we hadden het vermoeden dat de tijd er rijp voor was en hebben de gok gewaagd. We maakten veel lawaai op de lancering, zorgden voor een flinke voorraad en gingen daar erg snel doorheen. Diezelfde energie zien we in het Westen. We staan nog maar aan het begin, maar worden daar door gemotiveerd."

Eerder vandaag liet concurrent Microsoft weten dat de Xbox Series X en S de snelst verkochte consoles ooit van het bedrijf zijn. Microsoft noemde geen cijfers, maar uit onderzoek van Niko Partners wordt het aantal verkochte exemplaren van de nieuwe consoles op 6,5 miljoen geschat.

PlayStation 5

Dit artikel delen:

Lees meer

Dit zijn de PlayStation Plus- en Xbox Live Gold-games van augustus Het vliegtuig aan het begin van PUBG kan nu neerstorten
34

Reacties op: De PlayStation 5 is wereldwijd meer dan tien miljoen keer verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 28 juli 2021 15:54
    Voor beide console boeren heel erg mooi

    Nog steeds erg blij dat ik de ps5 redelijk vroeg kon krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ar_barca_ajax

    • 28 juli 2021 16:11
    @coola het verbaasd me echt hoe weinig er zijn, had m zelf gelukkig op release maar dat was ook echt een geluk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 28 juli 2021 16:23
    Hoe dan? Er waren er maar vijf beschikbaar tijdens de release

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 28 juli 2021 17:33
    @Pascal08 Dan zijn er dus nog 3 over..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 28 juli 2021 16:26
    Sws kansloos in China. Iedereen loopt hem op de grijze markt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • babayaka1972

    • 28 juli 2021 16:49
    Ze bedoelen er zijn er 5 verkocht en die zijn een miljoen x door verkocht :)
    Ga lekker met mijn pc en xbox one nog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 28 juli 2021 16:57
    Ah, ze bestaan dus toch? Ik dacht dat de PS5 een mythe was, heb ze nog nooit in het echt gezien…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 juli 2021 18:37
    @woutzorz kan zeggen hij bestaat heb hem zelf wel de digitale, de disc versie is volgens mij wel een mythe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ar_barca_ajax

    • 28 juli 2021 20:37
    @hulstpower nee ook die is geen mythe, heb er 1 vanaf release

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 28 juli 2021 21:12
    @hulstpower

    Heb de disk versie op de dag van release ;p. Dank je wel maatje van de mediamarkt die mij er direct op wees dat je je kon inschrijven (niet eens digitaal, maar op nummer, ik was nimmer 6) lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 28 juli 2021 22:33
    @ iedereen en voelen jullie je nou tot in je vezels gelukkig? de aankoop van het jaar? de must have? de uitkomst in corona tijd!!. Was de Ps4 Pro nou echt zo hard aan vernieuwing toe? (ik denk persoonlijk van niet). ZE moesten wel de X-box train kwam er aan…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 28 juli 2021 23:32
    @Baroness

    Ehm ja, de ps4 ook de pro is zwaar zwaar out-dated. Ik mis die trage 30fps jet engine totaal niet!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 juli 2021 00:20
    @Baroness

    Ja de ps5 is meer dan de moeite waard. Oke er zijn nog niet veel ps5 only games maar 90% van de ps4(pro) games lopen velen malen beter op de ps5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 29 juli 2021 11:19
    @Baroness ik voel mij heeeeerlijk ja, dank je wel voor het tonen van interesse.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 29 juli 2021 13:39
    @iedereen

    heel goed!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 28 juli 2021 17:13
    Ik heb er weliswaar teveel voor betaald, €650 om precies te zijn voor de disc-versie, maar hij staat nu toch echt al een maandje (inclusief zwarte kappen) onder de tv te pronken! Topding!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 29 juli 2021 14:50
    @clandestine666 proficiat, u bent mede de oorzaak van het probleem door van een scalper te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 28 juli 2021 19:03
    Ik heb zelf de disc versie nu een maand. Van iemand gekocht in de telegram ps5 bot chat. Voor €583 r&c bundel. Hij wou er niets extra voor hebben. Terwijl hij er makkelijk meer voor kon vragen. Wel echt veel geluk maar top gast. Hij had het al voor meer mensen gedaan.

    Edit: amazon.nl vraagt er nu 666.55 voor. Heel veel geluk dan gehad. Die van mij kwam van amazon.be

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 juli 2021 22:20
    @MissMeNL hij had er al meer verkocht?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 29 juli 2021 08:34
    @Ziminar ja. Dacht dat hij eerst een scalper was maar hij verkoopt het door voor de gekochte prijs. Hij had er al 9 stuks bemachtigd. Ik moest het wel ophalen. Maar gelukkig niet heel ver van waar ik woon.