Final Fantasy XII is ondertussen al een dikke 3 maanden in Amerika beschikbaar, maar wij Europeanen zullen nog moeten wachten tot 23 februari voordat we aan de slag mogen gaan met het langverwachte twaalfde deel uit de bekende RPG-reeks. De vertraging tussen de twee releases is vooral te danken aan het feit dat men het spel van NTSC naar PAL (de Europese TV-standaard) moet omzetten, een transformatie die in het verleden wel eens wat frustratie heeft weten te veroorzaken. Het was namelijk zo dat we in Europa vaak te maken kregen met 'zwarte balken' aan de boven- en onderkant van het beeldscherm. Deze moesten ervoor zorgen dat het spel er niet vreemd zou uitzien op een Europese TV.

Square Enix laat vandaag echter weten dat Final Fantasy XII geen last meer zal hebben van de lelijke balken uit het verleden en gewoon in widescreen gespeeld zal kunnen worden, hetzij zonder een progressive scan functie. Verder zal het spel ook aan een volle 60Hz snelheid te spelen zijn. Goed nieuws dus voor de mensen die houden van visueel spektakel.