Gisteren waren de meeste mensen teleurgesteld in de actie van EA om geen bloed en lijken te laten zien in de WOII game Medal of Honor: Allied Assault. Nu maakt bloed een spel niet beter, of geen bloed een spel slechter, maar het zou wel hebben bijgedragen aan het realisme en de sfeer van het spel. Wat ook aan de sfeer moet bijdragen is de muziek. Op de officiele pagina staat een klein artikel wat het werk laat zien van Michael Giacchino en de Seattle Symphony, die de soundtrack van het spel maken. Je vindt er een video interview en twee muziek samples.In his award-winning feature film "Saving Private Ryan," Spielberg effectively deflated the popular notion of World War II as the basis for a flag waving, heroic tapestry, creating in its place a sense of gritty realism.

"From early on, we wanted the score for 'Medal of Honor' to convey some of the frightening real-ness that characterized the war," Giacchino says. "The music was designed to have a heroic feel to it, while at the same time evoking a sense of the danger, the tension, the horror and the somberness of World War II. We wanted to pay respect to the men who fought in the war as we brought drama and tension to the game. De muziek is dik in orde zoals je hier kan horen.