Op GamersPulse is een column verschenen waarin de goede en slechte kanten van een gamehype worden besproken.

Voorbeelden van gehypte spellen kennen we allemaal, B&W (in positieve zin) en Daikatana (in negatieve zin). De auteur van het artikel gaat in op het feit waarom gamers op basis van alleen de screenshots al weten te vertellen waarom een spel "rulez" of "sucks", het vrijgeven van screenshots 2 jaar voordat een spel uitkomt en het effect van een hype kan hebben op de ontwikkeling van een game.

Hype, however, can be a dual edged sword. Too much of it can build expectations of the finished product to unrealistic levels and should the project be delayed (Daikatana, Team Fortress 2), many in the gaming public can be quick to turn on the finished product or simply focus their attention on products that are closer to being released.

I believe that the goal for game producers should be to find a balance where they can publicize a game, yet not make promises of game features and release dates that can't be met. I suggest that six months prior to the anticipated release date of a game is more than enough time for screenshots and marketing hype to reach a mass audience. I am a big advocate of the out of sight, out of mind practice; if there are no articles or screenshots of a game being released, then it must not be coming anytime soon. Alles bij elkaar een leuk artikel wat zeker de moeite waard is om te lezen.