Het interview gaat verder in op de vrouwelijke spelers van de game. Waarom is het zo populair bij vrouwen? Wat willen vrouwen in games? Wat is de toekomst van deze combinatie? Volgens Will is het succes vooral te danken aan de hardcore gamers. Deze volgden de pers op de voet en wisten er alles van. Dit zijn de mensen die hun vriendinnen, vrouwen, dochters etc met deze game samengebracht hebben. Vaak zonder die bedoeling.
Over het tweede deel van The Sims heeft hij ook nog wat te zeggen. Zoals al bekend was wordt dit een online game. Doordat je nu in een buurt speelt waarbij de mensen uit die buurt ook door echte mensen gespeeld worden, zal er meer nadruk komen te liggen op de sociale kant van het spel. Maxis zal hier zelf dan ook meer nadruk op gaan leggen. Het zal vooral een game worden die aan pubertaferelen gaat lijden: wie wordt het populairst en wie heeft de meeste vrienden?To paraphrase Freud, what do women want in a game?
Well, I've noticed in general in software that the things that enable creativity have generally done better with women, something like "PrintShop," where you can actually create something new with it.
Men approach it more as a game or a challenge--something to be overcome, learn the rules, master it. Whereas women are more, 'Oh, I want a palette that I can be creative with.' And also there's a community-building experience that I'd say the men and women participate in equally.Lees het op CNet.