Ysblokje schrijft: ""De games industrie is op hol geslagen. We zijn alleen nog maar geïnteresseerd in hogere framerate's en mooiere beelden" zegt Gamasutra. in dit artikel kun je lezen over "de belofte van game designers" het gaat een beetje ver, maar als de designers zich ongeveer aan deze "regels" houden zouden we, denk ik, heel wat nieuwe genres zien ontstaan en heel wat originelere spellen tegemoet kunnen zien met heel wat meer gameplay dan de gemiddelde Quake kloon (denk maar eens aan Davilex)"

En dit heeft Ysblokje erg duidelijk verwoord. De 10 geboden/verboden volgens Gamasutra zijn de volgende:The design documents shall contain no reference to any object which is installed inside the outer case of the target machine.

The use of hardware 3D acceleration of any sort is forbidden.

Only the following input devices are allowed: on a console machine, the controller which normally ships with it.

There shall be no knights, elves, dwarves or dragons.

The following types of games are prohibited: first-person shooters, side-scrollers, any action game with "special attacks."

All cinematics, cut-scenes, and other non-interactive movies are forbidden.

Violence is strictly limited to the disappearance or immobilization of destroyed units.

There may be victory and defeat, and my side and their side, but there may not be Good and Evil.

If a game is representational rather than abstract, it may contain no conceptual non sequiturs, e.g. medical kits may not be hidden inside oil tanks.

If a game is representational rather than abstract, the color black may not be used to depict any manmade object except ink, nor any dangerous fictitious nonhuman creatures.Sommige regels zullen wel naar tevredenheid van ene George W. Bush zijn. Vroeger was trouwens alles beter...