Eind maart zal Star Trek: Elite Force 2 uitkomen, het vervolg op het succes volle Star Trek Voyager: Elite Force. In dit deel kunnen alle trekkies en andere FPS fans zich opmaken voor een groot avontuur. Speelde het origineel zich voornamelijk af in ruimteschepen en basissen, in deel 2 kom je terecht in een Borg Sphere, de Starfleet Academy, een Klingon basis, een Federation schip, een Attrexian Ruimtestation, woestijn ruines, de USS Enterprise, een Attrexian kolonie, moeras ruines, een huurlingen basis, een met sneeuw bedekte alien basis en zal je ook nog langs een helse lava omgeving komen.How will missions actually be structured? Will they be separated by cut-scenes that link them together, for example, or are you going for a seamless narrative approach?

Pearson: The game will combine both. There are cut-scenes in-game that propel the story. We will also have sequences on-board the Enterprise between missions for debriefings and so that you can interact with the members of the crew and prepare for the missions that follow.

All of this is done seamlessly. There will also be missions that take place aboard the Enterprise when it gets attacked by one of the alien races. In dit deel is Kapitein Janeway gewipt door Jean Luc Picard, zoals onze Belgische vrienden zouden zeggen. Verder heeft de speler meer vrijheid en zijn er talloze nieuwe tegenstanders en wapens. Al met al lijkt Elite Force 2 een zeer intense ervaring te gaan worden, zoals je in dit interview kunt lezen.