Ubisoft heeft op de UbiDays zijn snowboardgame Shaun White Snowboarding uit de doeken gedaan. Het meest opvallende gegeven is dat het spel gebruik maakt van de Assassin's Creed-engine. Niet alleen is deze engine sterk in het weergeven van prachtige vergezichten, het zijn vooral de met physics tot stand gekomen animaties die de technologie interessant maken voor een snowboardspel.

De animaties in Shaun White Snowboarding zijn namelijk niet van tevoren opgenomen, maar worden tijdens het spelen berekend aan de hand van physics. Hierdoor heb je als speler de ultieme controle over je board en wat er gebeurt wanneer je neerkomt. Shaun White Snowboarding belooft realistische pistes die je mag afdalen, maar besteedt ook aandacht aan het gebeuren rondom het snowboarden. Zo kun je met vrienden een potje sneeuwballen vechten of de bergen beklimmen op zoek naar interessante plekjes. De screenshots representatief voor de Xbox 360-, PS3- en PC-versie zie je hieronder.

Voor de Wii wordt een totaal andere versie ontwikkeld waarbij gebruik  gemaakt kan worden van het Wii Balance Board. De Wii-versie is toegankelijker en biedt een multiplayermode tot vier spelers waarin iedereen altijd actief bij het spel betrokken blijft. Screenshots representatief voor de Wii-versie zie je hieronder. Weer daaronder een filmpje, zonder gameplaybeelden helaas, maar met snowboard-grootheid Shaun White.