De AI van Civilization 3: een interview | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Omdat we Civilization 3 binnenkort in de winkels mogen verwachten had de fansite Apolyton een interview met Soren Johnson, de man die verantwoordelijk is voor de AI in het spel.

Hierbij gaat het natuurlijk vooral over de intelligentie van computertegenstanders en hoe goed de AI je in dit deel kan a isteren met het micromanagement.Apolyton: Does the AI make decisions on large scale, small scale, or both?Soren Johnson: The AI makes decisions on many different levels. A leader AI keeps track of high-level concepts, like whether enough science is being generated or which civ is the biggest threat. A city AI decides which units to build for that area of the world and how to manage the city itself. The unit AI is itself split into multiple levels, first determining an ideal destination and then calculating the best po ible path.

Hoe goed en slim het uiteindelijk spel zelf is, kunnen we natuurlijk over enkele weken zelf testen als het spel hier te verkrijgen is.

Het hele interview is op Apolyton te lezen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou