Nieuws

Dbrand haalt PlayStation 5-faceplates uit verkoop

Bedrijf ontving een brief van de advocaten van Sony

Geschreven door Michel Musters op
Het Canadese bedrijf Dbrand heeft de PlayStation 5-faceplates toch uit de verkoop gehaald, nadat Sony dreigde naar de rechter te stappen.

Dbrand kondigde rond de lancering van de PlayStation 5 eind vorig jaar aan custom faceplates voor de PlayStation 5 te gaan verkopen, aangezien de faceplates van de console relatief gemakkelijk zijn te verwijderen.

In februari begon Dbrand met het verkopen van de faceplates onder de naam 'Darkplates' voor 50 dollar. Sony kondigde toen aan dat het eiste dat het bedrijf daarmee zou stoppen. Eerder weerhield Sony ook een ander bedrijf ervan om faceplates voor de PS5 te verkopen.

In een statement liet Dbrand afgelopen weekend weten dat het een brief heeft ontvangen van de advocaten van Sony Interactive Entertainment. De advocaten laten daarin weten het bedrijf aan te klagen als het doorgaat met de verkoop. Dbrand heeft de brief online gedeeld.

Dit artikel delen:

Lees meer

Een halve minuut aan Elden Ring-gameplay gelekt Reguliere uitgave van Kingdom Hearts-games op Switch niet uitgesloten
14

Reacties op: Dbrand haalt PlayStation 5-faceplates uit verkoop

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    san5324

    • 18 oktober 2021 09:20
    Lol opeens niet meer zo een grote waffel huh

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 oktober 2021 09:26
    Dit had Sony natuurlijk kunnen zien aankomen dat bedrijven hiermee aan de haal zouden gaan. Het is bijna alsof een telefoonfabrikant een verkoper van telefoonhoesjes gaat aanklagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 18 oktober 2021 10:34
    Zouden stickers wel mogen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 18 oktober 2021 11:11
    Jammer dat Sony zelf geen faceplates verkoopt, want alleen stock faceplate is te saai

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 oktober 2021 11:34
    @StormFox Niet alleen saai, dat wit is gewoon fugly, voor mij een van de redenen om nog steeds geen PS5 te kopen. En nee, ik ga niet zelf aan de slag om iets aan te passen zoals het al vanaf verkoop had moeten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 18 oktober 2021 13:03
    @SuperDre Ieder ze ding, maar je koopt geen ps5 (ook lastig met de voorraad lijkt mij haha) omdat het er niet zo uitziet als je zou willen? Je koopt dat ding om te gamen, niet te bezichtigen, toch? :P. Maar hoor graag van je hoe belangrijk dit dus is want vind het best interessant!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 oktober 2021 13:15
    @SuperDre Heb laast een cinemawall laten maken en de witte ps5 op een zwarte kast is echt spuug lelijk via bol.com even snel zwarte faceplates gekocht en ziet er veel beter uit dat mat zwart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 oktober 2021 11:33
    Ben ik nou gek, maar dit artikel heb ik toch eerder al hier op gamer.nl gezien?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 18 oktober 2021 13:51
    @SuperDre Dat ging over PlateStation5.com, die moesten eind vorig jaar stoppen met de verkoop.

    gamer.nl/artikelen/nieuws/bedrijf-moet-stoppen-met-verkoop-van-playstation-5-faceplates/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 18 oktober 2021 13:03
    Het stikt van de bedrijfjes die de faceplates in andere kleuren verkopen. Ik heb zelf vanaf dag 1 een setje matzwarte kappen van een andere fabrikant. Had Sony maar zelf een alternatief moeten aanbieden, ik vind het geen pan om het ding in een (zwart) tv meubel te hebben staan waar voor de rest ook alles zwart is. Ik vind de PS5 veel mooier zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 oktober 2021 13:17
    @clandestine666 Dat had ik dus ook en ook zwarte faceplates gekocht. Snap ook nog steeds niet waarom sony voor wit is gegaan mat zwart is zoveel mooier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 18 oktober 2021 13:15
    Oke.. dat van de logo's vind ik wel logisch, om verwarring van officiele accessoires en imitatie te voorkomen. Maar de vorm kan ik niet zo goed begrijpen.
    Als je een nieuwe Golf koopt, mag je daar toch ook andere velgen op leggen? Dat "tast" het design in principe ook aan (smaken verschillen), maar daar hoor je Volkswagen niet over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Triico

    • 18 oktober 2021 13:30
    Mag toch wel hopen dat we wel binnenkort aankondigen kunnen krijgen van ja verschillende kleuren PS5. Wellicht op 12 november dan is de PS5 al een jaar uit. (Is wel snel gegaan zeg)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bennoti

    • 19 oktober 2021 00:58
    Ik heb ze zelf ook en alleen al de website en de verpakking zijn echt hilarisch, ze doen heel sarcastisch over hoe tactisch slim ze wel niet zijn. En hoe ze de advocaten van Sony schaak mat zetten met de veranderingetjes in hun faceplates. Logisch maar jammer dat ze nu gestopt worden. Ben blij dat ik ze heb in ieder geval!