Nieuws

Day one patch Halo 5 is 9 GB, voegt multiplayercontent toe

Komt voor release beschikbaar

Geschreven door Michel Musters op
Halo 5: Guardians krijgt een day one patch van 9 GB. De patch, die voor release van de game beschikbaar komt, voegt content voor de multiplayer van de game toe.

De patch voegt maps toe voor de multiplayermodus Arena en voegt de complete modus Warzone toe.

De patch wordt op 22 oktober automatisch gedownload wanneer de Xbox One powersetting op 'Instant On' staat bij spelers die de game digitaal hebben gereserveerd. Mensen die de game fysiek kopen downloaden de update automatisch na het installeren van de game. Halo 5 is vanaf 27 oktober verkrijgbaar voor Xbox One.

Eerder vandaag werd ook een day one patch voor Assassin's Creed: Syndicate aangekondigd. Deze patch is ongeveer een halve gigabyte groot.

Bron: Twitter

Dit artikel delen:

Lees meer

Folkenstal Armory maakt levensechte The Elder Scrolls-scroll Minecraft krijgt Halo 5-skins in Minecraft: Halo Edition
29

Reacties op: Day one patch Halo 5 is 9 GB, voegt multiplayercontent toe

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Vogeltje

    • 20 oktober 2015 14:38
    Groter dan de AC day one patch, hier zal dus meer over geklaagd gaan worden dalijk….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 20 oktober 2015 14:44
    Het is halo die mag zich dat permitteren, in ieder geval in die trant zullen de meeste reacties zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 20 oktober 2015 15:05
    Vreemd dat je vind dat Halo zich dat mag permitteren en AC niet, en dat voor de grootste AC fanboy van deze site. Ben je overgestapt van Ubisoft naar Microsoft? Of is dit zoals gewoonlijk enkel een poging om weer reacties op je uit te lokken waardoor je vervolgens weer zielig in de slachtofferrol kan springen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 20 oktober 2015 15:07
    Waar de fuck heb jij het nu weer over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 20 oktober 2015 15:17
    (niet nodig zo te reageren, stuurt de Worm de hoek in…)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 20 oktober 2015 15:19
    Reager aub even normaal anders kun je beter niet reageren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 20 oktober 2015 15:20
    True, zal het even aanpassen.

    #excuses

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 20 oktober 2015 14:41
    HAHA! jezus gewoon nog 1 en wel 9GB!
    Ik vind dit dus echt raar en vraag me heel sterk af wat er dan in die 9GB allemaal zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sTIMpie1979

    • 20 oktober 2015 14:53
    Er zullen allemaal game pakketten worden vervangen. Dus 1 kleine aanpassing in een van die pakketten zorgt er al voor dat er zo enkele GB als update de deur uitgaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xymie

    • 20 oktober 2015 14:58
    Vond het al zo raar dat de install size zoveel groter was als dat er op een blueray past (meer dan 50GB had ik ergens gelezen).
    Hoop wel dat het alleen de multiplay is, wil wel gelijk spelen als hij binnen komt.

    Wat de verbindingen betreft is het op de One niet veel beter. Nu ik het nieuwe dashboard heb (die is in preview), gaat het allemaal een stuk sneller (lees eerst ging het downloaden tussen de 500Kb en de 1mb/s nu ging de download van de xbox 360 game Gears of War 1 rond de 5mb/s. Maar kan best zijn dat het nieuwe dashboard via andere servers werkt en als hij straks echt uitkomt het weer langzaam gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 20 oktober 2015 15:21
    Zou het er echt mee te maken hebben dat het niet op de schijf past?

    En als het alleen met multiplayer te maken zou hebben, zou het wel mooi zijn dat je kon kiezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 20 oktober 2015 15:54
    Game data staat meestal gecomprimeerd op de disk, dus de disk kan ondanks dat er fysiek niet meer data op de schijf past toch wel degelijk meer dan dat bevatten na installatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 20 oktober 2015 15:56
    Aha. Het zou eventueel dus kunnen dat het zelfs gecomprimeerd niet op schijf past.
    Of is dat echt een rare gedachte.
    Als dat dus niet het geval is, ben ik echt benieuwd wat er allemaal in die 9GB zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 20 oktober 2015 16:05
    nou zoals ik al eens in een eerder bericht heb gezegd. HD textures, HD filmpjes, een spel gaat daar vrij snel overheen. Maar het blijft groot, dat ben ik met je eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markje94

    • 20 oktober 2015 18:28
    Ik heb geen last van zo een trage snelheid. Haal meestal wel 10mb/s+.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 20 oktober 2015 15:01
    9GB downloaden….hoe snel gaat dat op de Microsoft verbindingen? Want ik weel dat die PSN niet vooruit te branden is en 9GB zou daar een ramp zijn :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 20 oktober 2015 15:04
    Met de 35 GB voor de MCC was ik 6 uur bezig. Dus dit zal max 2 uur duren. Zo te lezen is het niet nodig voor de single-player, dus zal er waarschijnlijk weinig van merken tenzij je meteen de multiplayer in wil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 20 oktober 2015 16:03
    Ik merk juist dat de download snelheid sinds firmware 3.00 sterk verbeterd is. Het haalt t natuurlijk nog steeds niet bij downloaden op de PC, maar het is niet meer zo erg als het voorheen was. Voor mij dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 21 oktober 2015 00:35
    Ik zit niet via wifi op de X1 dus weet niet hoe het daar zit maar met draad download ik toch wel redelijk met 80 a 90mbit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 20 oktober 2015 15:07
    Zo slim he die uitgevers…

    Komen met een persbericht dat het content toevoegt aan de game. Maar wat ze eigenlijk bedoelen is dat deze content eigenlijk gewoon netjes op het schijfje had moeten staan, maar door tijdsdruk hebben ze dit maar in een patch gestopt.

    Bij AC is het een iets ander verhaal. Daar gaat het om kleine verbeteringen en bugs die eruit zijn gehaald. Horen eigenlijk ook niet in de game te zitten die uiteindelijk op schijf verkocht wordt, maar met deze day one patch hoop ik dat ze zo een stabiele en goed speelbare game hebben neergezet.