Nadat de Nederlanders kennis hebben mogen maken met A2 Racer 1 tot en met 3, Grachten-, Vakantie- en Stedenracer is het nu de beurt aan Amerika om met deze games in aanraking te komen.

Om eindelijk met een toonbare grafische engine te komen is er een licentie genomen op de krachtige NetImmerse engine. De NetImmerse engine is een volwaardige grafische engine support voor de volledige DirectX 8 instructieset.

De eerste titel voor de Amerikaanse markt wordt US Racer. Een spel waarbij de speler illigaal races kan houden in de buurt van grote Amerikaanse bezienswaardigheden zoals Grand Canyon, Yellowstone en 8 Amerikaanse steden.Davilex began developing US Racer only six months ago after integrating NetImmerse with other engines for physics and sound. “NetImmerse allows us to focus on the game itself instead of the underlying rendering and animation technology,” says Edwin van Dessel, studio manager for Davilex Games. “With NDL's MAXImmerse plug-in we were able to quickly bring detailed artwork of city streets and park trails into a real-time environment. I believe NetImmerse saved our five-person engineering team a full year of development.”Andere spellen die zijn gemaakt (of in ontwikkeling zijn) met de NetImmerse engine zijn Dark Age of Camelot, Freedom Force, Star Trek Bridge Commander en The Elder Scrolls III: Morrowind.

Lees het persbericht bij VoodooExtreme, om een indruk te krijgen van de grafische engine kan je kijken bij NetImmerse