Nieuws
cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 op dit moment bestverkochte Steam-game

Gebruikersrecensies worden steeds positiever

Geschreven door Michel Musters op
Cyberpunk 2077 is de bestverkochte Steam-game van het moment.

Dat blijkt uit deze officiële lijst. De game verscheen eind 2020, maar de verkoop van het spel is omhoog geschoten door een prijsdaling van vijftig procent, als onderdeel van de herfstuitverkoop van het platform. Mensen kunnen de game nu voor 29,99 euro kopen.

De toename in verkoop heeft er ook voor gezorgd dat de gemiddelde beoordeling van gebruikers is gestegen. De gemiddelde beoordeling van de game, die op lancering werd gehekeld door fans en pers vanwege de vele aanwezige bugs en andere problemen, staat op dit moment gemiddeld op 'grotendeels positief'. Recente recensies van spelers zijn gemiddeld 'erg positief'.

Pawel Sasko, de CD Projekt Red-werknemer die verantwoordelijk was voor de missies in Cyberpunk 2077, uit op social media zijn dankbaarheid voor de positieve reacties. Zijn tweet is hieronder te zien.

Vorige week gaf CD Projekt al aan dat Cyberpunk 2077 uiteindelijk bekend moet komen te staan als erg goede game. "We denken dat Cyberpunk 2077 op de lange termijn als een erg goede game gezien gaat worden, en net als onze andere games jarenlang blijft verkopen - zeker aangezien hardware steeds krachtiger wordt en we de game blijven verbeteren."

Dit artikel delen:

Lees meer

'Half-Life-spin-off Citadel past perfect bij Steam Deck' Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl zijn trouwe remakes
24

Reacties op: Cyberpunk 2077 op dit moment bestverkochte Steam-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Zut

    • 29 november 2021 11:30
    Ugh, jammer. Hartstikke leuk dat ze "hard" hebben gewerkt om alle ellende te fixen maar puur door het glashard liegen over deze game van te voren gun ik ze helemaal niks. Ze wisten dondersgoed dat deze game in een bizar slechte staat was maar toch uitbrengen, en dan nog vlak voor release zeggen dat de PS4 en Xbox one versie "zelfs nog beter liepen dan verwacht". Jammer dat mensen ze toch nog belonen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 29 november 2021 12:46
    @Zut Ik denk dat je overdrijft met Cyberpunk 2077 en zeker als je de slechte launch vergelijkt met Anthem, PES 22 en GTA remastered. Cyberpunk was prima speelbaar op de PC, maar helaas totaal onspeelbaar op de oude gens. Eigenlijk hadden ze veel later moeten launchen en zeker op de oude consoles. Gelukkig gaan ze Cyberpunk niet zomaar loslaten en krijgen wij straks net als Witcher3 een goed uitgewerkt spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 29 november 2021 12:56
    @StormFox
    Cyberpunk is, met afstand, de slechtste launch ooit. Dat de game op de PC goed functioneerde doet niet ter zake. Totaal onspeelbaar op de PS4 en de X1, maar dan ook echt onspeelbaar. Dus nee, Zut overdrijft niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 29 november 2021 13:51
    @The_Stifmeister sorry maar fallout 76 was vele malen erger. Ik kan als cyberpunk fan toekennen dat het een baggere launch was, maar bethesda neemt toch wel de eerste prijs daarin. Die hadden zelfs nog een 3 uur video lang waar alles werd gedocumenteerd wat fout ging en dan nog niets eens gesproken of al de leugens daarvoor en daarna over de pre order edities. Dus nee overdrijf niet zo Fallout 76 wilt zijn eerste plek terug.

    Zie kan ik ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 29 november 2021 14:55
    @armilo-theus
    Volgens mij is Fallout 76 niet uit de Playstation Store gehaald. I rest my case ;)

    Maar laten we geen ruzie maken over welke launch het slechtst was, ze waren allebei enorm beroerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 29 november 2021 16:19
    @The_Stifmeister Ja dat sony gedaan heeft is goed, maar wel fcking raar dat ze dat niet hebben gedaan bij Bethesda. Ga maar eens Internet Historian kijken. Winkels probeerde op een geven moment het gewoon gratis weg te geven. Zegt heel wat als ze dat dus niet bij Cyberpunk doen. I also rest my case xD.

    Allebei hebben inderdaad een beroerde launch gehad alleen nog steeds vind ik het appart dat Fallout 76 er keihard mee weg komt, want ik heb niks meer gehoord van die rechtzaken die werden aangespand. Ik hoop wel dat vanaf nu zulke bedrijven incl Cd Projekt Red er gewoon keiharde boetes ervoor krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 29 november 2021 16:01
    @armilo-theus Heb je een link naar de video die Bethesda had geplaatst over hun eigen fouten. Ben best wel benieuwd eigenlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 29 november 2021 16:12
    @Ryme Bethesda zelf gaat dat niet maken. Iemand anders had dat gedaan. (ik mag geen links plaatsen, The 1001 Glitches of Fallout 76. Kun je intypen bij youtube.) en je kan de internet historian ook dan maar even kijken dan zul je zien dat Bethesda toch wel heftiger is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 30 november 2021 02:28
    @armilo-theus Aha, op die manier. Maar zo kan ik ook heel veel video's van de bugs van Cyberpunk vinden. Vind het ook nog wel een behoorlijk verschil tussen een online multiplayer game en een single player game. Een beetje appels met peren vergelijken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 29 november 2021 15:01
    @The_Stifmeister

    Ik heb hem destijds met veel plezier uitgespeeld op de Xbox one, de base versie. Natuurlijk niet hoe het moest zijn, maar best ok speelbaar! Nu een genot op de Series X. Erg fijn dat ze het toch nog fixen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 29 november 2021 15:48
    @brushaway
    Ik heb 'm ook met veel plezier op de Series X gespeeld (wacht al meer dan een jaar op de next-gen update, maar vooruit) maar het is natuurlijk een schil van wat ze eigenlijk beloofd hadden. Ik geloof dat met name de performance op de PS4 echt om te janken was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 29 november 2021 16:21
    @brushaway Ik heb er ook van genoten. Ik had heel veel geluk dat ik niet met de bugs werd geplaagd.

    Het is alleen nog steeds zonde dat het rpg gedeelde zo ondermaats is. Die story kunnen ze niet fixen helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 29 november 2021 16:44
    @Zut Het is niet gezond om dit soort haat te koesteren en je schiet er ook echt helemaal niets mee op. De mensen waar je het over hebt zijn niet de mensen die zichzelf kapot hebben gewerkt om de game speelbaar te krijgen. Ik gun de echte harde werkers bij dat bedrijf het wel.

    De rest mag in de stront zakken (marketing en management met name), maar niet ten koste van de goede mensen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 29 november 2021 16:07
    En ik vind hem nog te duur, wacht nog wel een jaartje of 2 :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 29 november 2021 16:49
    @Floks De game is voor ongeveer 20 euro op te tikken wat voor een titel als deze niet teveel geld is maar het hangt van je budget af natuurlijk.

    Ik vond de game erg tof ondanks de bugs die voorbij kwamen en dat je duidelijk merkt als je afwijkt van de hoofd verhaallijn dat de game daar niet brengt wat ze beloofden. Ik had hier totaal geen problemen mee omdat ik geen completionist ben en voor dit soort type game van 30-40 uur het wel genoeg vind tenzij het exceptioneel goed is maar meestal worden de games in mijn ogen dan te lang en uitgerekt.

    Ik heb de game al lang niet aangeraakt alleen kan de game zeker aanraden voor de prijs als je van dit soort type games houd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 29 november 2021 20:08
    @004 Ik ben (helaas) een persoon die alles rustig wil spelen en als het af is( lees geen of weinig bugs). Met meer dan 300+ games op Steam en dan nog geen EA, UBI, Blizzard, of andere meegerekend, heb ik genoeg alternatieven.

    Ik heb de Witcher 3 met alle uitbreidingen 1 jaar geleden gekocht en dat beviel me prima voor 12.50 euro.

    Klopt Budget is wel een probleem, Ik hou van games en blijf ze kopen, maar koop maar eens een nieuwe pc, daar zit mijn probleem! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 30 november 2021 17:49
    @Floks Ik ben ook budgetgamer sinds een aantal jaar met enkele uitzonderingen daargelaten :D en heb ook nog genoeg titels liggen om door te spelen.

    En een nieuwe pc is lastig indd zonder heel veel geld uit te geven. Ik heb geluk gehad dat ik net op tijd een GPU kon kopen wat het laatste component van mijn nieuwe pc was. Ondanks dat ik deze voor een normale prijs heb gekocht moest ik alsnog 6 tot 7 maanden wachten voordat ik deze ontving.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 29 november 2021 18:36
    Ik las van de week op feestboek een bericht van een site dat ze over een deel 2 nadenken :D

    Deel 1 is nog steeds niet goed afgewerkt :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Keesje_NLNL

    • 29 november 2021 18:47
    Jammer dat Cyberpunk 2077 is uitgekomen op die knudde consoles, zonder consoles was de Pc belevenis vele malen beter geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 30 november 2021 06:19
    Ik lees nog steeds vaak het argument "Ja maar de PC versie was wel goed".
    Dat is allemaal leuk en aardig, maar de console versies waren NIET goed. zeker niet op de consoles waar ze eigenlijk voor gemaakt zijn, namelijk de ps4 en de xbox one, er is namelijk nog steeds geen ps5 en series S/X versie. En het is natuurlijk belachelijk om een oude generatie game goed te keuren omdat ie op een nieuwere generatie wel redelijk draait.
    Als je een game uitbrengt op een systeem, dan moet ie goed draaien op DAT systeem. Anders moet je t niet doen.