Nieuws
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077-multiplayer mogelijk toch in ontwikkeling

Modders vinden in code van recente patch vermeldingen van multiplayermodus

Geschreven door Michel Musters op
Modders hebben in de code van de meest recente Cyberpunk 2077-patch vermeldingen van een multiplayermodus gevonden.

Tyler McVicker meldt in een video dat modders in patch 1.3 termen als 'MultiplayerScanDirectory' en 'MultiplayerGymsDirectory' hebben gevonden. Ook stonden er folders bij die refereren naar 'multi' en 'test'. Dit zou mogelijk suggereren dat de ontwikkelaar intern een multiplayermodus test.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat er na de release van Cyberpunk 2077 een losstaande multiplayergame gesitueerd in dezelfde virtuele wereld zou verschijnen. Eerder dit jaar gaf CD Projekt Red echter aan dat men dit niet meer van plan was. Mogelijk komt er echter dus toch nog een multiplayermodus voor de game uit, al is vooralsnog niets bevestigd.

In de code werd overigens ook melding gemaakt voor twee uitbreidingen, die 'ep1' en 'ep2' genoemd worden, samen met ongeveer 24 gratis dlc's.

Dit artikel delen:

Lees meer

Beelden van Riders Republic-bèta online geplaatst Rpg Astria Ascending uitgelicht met gameplay
15

Reacties op: Cyberpunk 2077-multiplayer mogelijk toch in ontwikkeling

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 23 augustus 2021 15:57
    Wel, niet, wel, niet

    Laat ze nu eindelijk die game eens fixen. Het is opzich een leuke game maar het is in de 30 jaar dat ik nu game de meest buggy game die ik ooit heb gespeeld.

    Mijn respect voor cd projekt red is wel echt keihard gekelderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zodanmaar

    • 23 augustus 2021 17:01
    @coola AC Unity kon er ook wat van:) Ik had m vanaf release en hij was onspeelbaar op mijn ouwe systeem. i7 3770, 980ti, 16gb ram. Net opnieuw begonnen op mijn nieuwe systeem Ryzen 9 5900x, amd 6900xt, 32 gb ram op een odyssey g9 en nu loopt t als een zonnetje. Mag ook wel op zo een nieuw systeem!!!
    Ik had het ook graag anders gezien hoor maar het verhaal, activiteiten en gameplay vindt ik wel goed. Het is geen hoogvlieger met details zoals rdr2 helaas en hoop vooral dat ze deze basis goed gebruiken om verder te bouwen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 augustus 2021 19:22
    @Zodanmaar

    True unity was ook een bug festijn bij het begin. Maar het is een feit dat cyberpunk 2077 qua minstens 5 keer zo erg is.

    en toch heb ik genoten van Cyberpunk 2077 ( overigens ook van Unity) maar mensen doen alsof cd projekt red de heilige graal is van game developing maar dat zijn ze in 65.000.000 lichtjaren niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 augustus 2021 19:52
    @coola laaste wee game had nog veel meer bugs, en er zijn nog wel veel meer spelen die niet te spelen waren in het verleden. Cyberpunk word gezien als de grooste omdat de hype gewoon veel te groot was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zodanmaar

    • 24 augustus 2021 07:42
    @coola Ze hebben inderdaad hun goodwill erg verspeeld en ben er ook niet van overtuigd dat ze een hello gamesje voor elkaar krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 24 augustus 2021 05:33
    @coola het is je compleet ontgaan dan dat ze sinds de release al bugfixes uitbrengen? Of wil je gewoon niet zien dat ze de game al sinds de release aan het fixen zijn om er over te kunnen zeiken? Je doet nu net alsof ze nog niet eens begonnen zijn aan het fixen van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 augustus 2021 09:22
    @Jumpman

    Merk er anders vrij weinig van. Zowel de pc versie als de ps4 lopen nog steeds erg crappy. De heilige graal van game developers zou die shit snel moeten kunnen fixen. Oh ja wacht effe cd projekt red is verre van de heilige graal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 24 augustus 2021 10:22
    @coola Zo zie je maar dat het voor iedereen net even anders is. Op de PC liep CP2077 niet perfect en had het bugs maar toch meteen 60 uur ingestoken. Op dit moment draait het echt top en heb ik geen tot nauwelijks bugs. Unity daarentegen heb ik na 10 uur in de hoek gesmeten omdat het letterlijk onspeelbaar was en bijna elk uur wel een CTD. Weet niet of dat achteraf gefixt it maar de launch was voor mij al een wereld van verschil

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 24 augustus 2021 11:01
    @coola goed dat je dat alsnog zelf beseft dan en begrijp je hopelijk ook dat daar ook maar normale mensen werken die hun best doen om voor ons gamers iets moois neer te zetten (al zijn sommige nooit tevreden).

    Ook zou ik je adviseren je pc eens na te laten kijken. Op meerdere pc’s heb ik de game flawless zien lopen en uit ervaringen kwamen weinig noemenswaardige bugs naar boven. Lees ook op veel plekken dat de pc versie niet beroerd speelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 23 augustus 2021 19:37
    Ik vind Cyberpunk nou niet echt een slecht spel, maar erg doordacht is de game niet.
    Goede cutscenes en voice acting zijn niet het enige wat een game goed maakt.
    De gameplay is over het algemeen vrij oppervlakkig en de skills die je kan gebruiken passen vaak niet heel goed in de gameplay.
    Maar opzich is het wel amusant als de vijand je niet in 2 schoten neerpoft.
    Toch moet je heel vaak health gebruiken en desondanks vind je vaak nog meer in de omgeving.
    Wat ook tekenend is voor hoe de gameplay niet helemaal werkt zoals gepland.
    Anderzijds is het verhaal wel goed geschreven, maar het plot zelf is een stuk minder interessant.
    Er zitten niet echt verrassende plotwendingen in het spel (heb het nog niet uitgespeeld.)
    En dan heb ik het nog niet gehad over hoe ongelooflijk ongepolijst het spel is in het algemeen.
    Maar opzich is het wel amusant als de vijand je niet in 2 schoten neerpoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 23 augustus 2021 19:39
    Wordt voslagen krankjorem van dat spamfilter hier.
    Misschien maar gewoon mee kappen en handmatig de spam verwijderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 23 augustus 2021 19:41
    nou kan ik m'n post niet bewerken omdat het dan een duplicate zou zijn.
    nou, deze website is echt niks meer he?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Keesje_NLNL

    • 29 augustus 2021 02:48
    @oropher leestekens werken hier niet, dus een link naar een bron is vrijwel onmogelijk te delen. Vind het zelf ook zwaar irritant..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 augustus 2021 21:58
    Nee geen multiplayer hoeft niet, gewoon next gen update en doe maar wat meer verhaal missies er in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 24 augustus 2021 10:48
    Erg mee vermaakt, een ervaring vol met immersie en dat dan met (vele) bugs en andere mankementen. Het is de hype mede hierdoor niet waard geweest. Maar het is ook heel ver verwijderd van een slecht game. Er gewoon lekker in rondlopen en doublejumpen is heerlijk in die enorme stad.

    Ik hoop dat de game steeds beter wordt en/of mods die het beter maken. Dit laatste maakt een game eindeloos leuk. Fallout en TES games zijn daar de grote voorbeelden van.