Nieuws
Fallout 4

Current-gen upgrade voor Fallout 4 aangekondigd

Komt gratis beschikbaar op pc, PS5 en Xbox Series X en S

Geschreven door Michel Musters op
Volgend jaar verschijnt er een current-gen upgrade voor Fallout 4.

Dat heeft Bethesda aangekondigd op de website waar men ook het vijfentwintigjarig bestaan van de franchise viert. Het bedrijf meldt dat de upgrade gratis zal zijn voor huidige eigenaren van het spel en naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Windows-pc komt.

De upgrade zal opties voor een performance modus toevoegen, hogere framerates en ondersteuning voor een 4K-resolutie. Ook moeten diverse bugs weggewerkt worden en bevat het meer content voor de Creation Club. Verdere details zijn nog niet gegeven.

Fallout 4 kwam oorspronkelijk in 2015 uit voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. In het singleplayerspel verkennen spelers een post-apocalyptische versie van Boston en omgeving, ook wel bekend als 'The Commonwealth'. Ondanks kritiek rondom de graphics en technische problemen die de game rond release plaagden, waren critici en spelers ook te spreken over de vrijheid, spelwereld en diepgang van het spel.

Fallout 4 is overigens ook op Game Pass en PlayStation Plus verkrijgbaar - het is op moment van schrijven niet duidelijk of deze versies ook de upgrade ontvangen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Halloween-evenement in Overwatch 2 begint vandaag River City Girls 2-video introduceert personage Marian
17

Reacties op: Current-gen upgrade voor Fallout 4 aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 25 oktober 2022 10:35
    De game draait al 4k op xbox one x en series x en je kan hem via fps boost ook op 60 fps spelen wel in 1080p. Zal micro dit puur doen vanwege de abk deal zo van wij brengen gratis updates uit het ook bij de concurrentie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 25 oktober 2022 10:43
    @hulstpower het is ter gelegenheid van het 25 jarig bestaan van Fallout, lijkt me reden genoeg.

    Zou leuk zijn als Fallout 3 dezelfde behandeling krijgt, die vond ik eigenlijk leuker dan 4

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 25 oktober 2022 12:46
    @Ziminar Ik kon niet wennen aan de subway tunnels van deel 3, was altijd verdwaald. :)

    Ik zie het weer liever bij New Vegas, maar heeej ieder zijn keuze. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 25 oktober 2022 13:35
    @DarkraverX Zodra ik een doolhof achtig iets tegenkom, hou ik gewoon altijd rechts aan dan kom je vanzelf overal en hoef je niks te onthouden.

    Maar het liefste krijgen ze beide deze behandeling. New Vegas heb ik pas nog opgestart, maar die is heel houterig en niet mooi verouderd. Daar zou ik wel een remake van willen. Of beter nog: een nieuwe Fallout van Obsidian.
    Ik heb meer lol gehad met New Vegas, die wereld was helemaal fantastisch, de zwarte humor die erin zat en de bizarre questlijnen die je tegenkwam waren fantastisch.
    Fallout 3 had dat wat minder, maar dat was de eerste Fallout met deze opzet en heb ik veel vaker gespeeld.

    Ik vond het heel jammer dat ze met 4 een iets meer serieuze toon namen of ik moet dat verkeerd geinterpreteerd hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 25 oktober 2022 14:40
    @Ziminar Altijd dezelfde muur blijven volgen. Een effectieve truuk, voor een plat doolhof zonder kamers en meerdere verdiepingen. Ik pak zelf altijd de linker muur, het voelt natuurlijker aan als linkshandige :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 25 oktober 2022 16:18
    @Ziminar Precies zoals je het beschrijft, die ervaring heb ik ook met New Vegas.

    Plaatje van een game.

    Fallout 3 was het eerste wat ik deed de nuke opblazen. :)

    Dat was geweldig.


    Wat betreft de tip, mocht ik ooit nog Fallout 3 opstarten dan zal ik dat zeker eens proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 25 oktober 2022 10:50
    @hulstpower current gen upgrade is meer dan alleen een resolutie boost en hogere framerate. Er kunnen ook betere effecten worden gebruikt, en de laadsnelheid kan enorm vergroot worden.
    Laten we allemaal eens ophouden om alles een console wars verhaaltje te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 oktober 2022 11:13
    @Messtranor gaat niet om console war te starten, vind het gewoon apart dat de updates die hun noemen heeft xbox al. Laadsnelheid is door ssd ook al snel op xbox ps durf ik niet te zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RuanMoleman

    • 25 oktober 2022 11:18
    @hulstpower "Ook moeten diverse bugs weggewerkt worden en bevat het meer content voor de Creation Club. Verdere details zijn nog niet gegeven"

    Lijkt me dat Xbox dit nog niet heeft. Bovendien draait Xbox niet in 60fps in hoger dan 1080p, dus er valt nog genoeg te winnen op grafisch vlak!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 oktober 2022 11:29
    @RuanMoleman klopt maar vind timing bericht toevallig met gezeik rond abk deal, dit kan ook met een trailer volgend jaar bekend gemaakt worden op een een event.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grimes

    • 25 oktober 2022 16:28
    @RuanMoleman Denk om uw hart

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 25 oktober 2022 11:46
    @hulstpower Laadsnelheid op ssd is altijd sneller, maar kan NOG veel sneller als het ervoor geoptimaliseerd wordt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 oktober 2022 18:39
    @Messtranor tijd geleden dat ik hem. Op series x gespeeld had, hij was al redelijk snel dacht ik. Maar nog sneller zou altijd beter zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 25 oktober 2022 10:54
    Netjes, je kan bij epic games fallout 3 got gratis claimen voor iedereen die interesse heeft. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 25 oktober 2022 16:50
    Cool! Ik wilde hier weer eens in duiken met mijn nieuwe series X! Ik wacht dan maar even af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 26 oktober 2022 08:44
    Hopelijk gaan ze dit ook doen met Fallout 76

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 26 oktober 2022 12:39
    Daar zat ik eerlijk gezegd wel op te wachten. Wou het graag op de PS5 spelen, maar dit is 30 fps. Daar heb ik geen trek in. Met 60 fps ga ik dit 100% spelen.