Nieuws

Current gen-update The Witcher 3 verschijnt op 14 december

Met allerlei grafische verbeteringen en nieuwe content

Geschreven door Michel Musters op
De current gen-update voor The Witcher 3: Wild Hunt komt op 14 december uit.

Dat heeft CD Projekt Red aangekondigd. Het bedrijf hield vol dat de update nog ergens dit jaar zou verschijnen, en dat blijkt dus te kloppen. De update komt beschikbaar op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

De update - die gratis gedownload kan worden voor iedereen die de game op pc, Xbox One of PlayStation 4 heeft - bevat tientallen verbeteringen op het gebied van graphics en prestaties. Denk aan ray tracing, snellere laadtijden op consoles en allerlei mods die onderdeel uitmaken van de ervaring. Ook bevat het extra content geïnspireerd door de The Witcher-serie op Netflix. Deze content wordt volgende week gedurende een RED-stream op Twitch onthuld.

Mensen die de game nog helemaal niet gekocht hebben, kunnen vanaf 14 december de digitale Complete Edition van het spel aanschaffen. Daarin zijn naast de hoofdgame ook de uitbreidingen Hearts of Stone en Blood and Wine te vinden. Op een later moment moet er ook een fysieke editie uitkomen. Tot slot komt er ook een update uit voor de PS4-, Xbox One- en Switch-versies van de game met daarin allerlei verbeteringen en de nieuwe content gebaseerd op de Netflix-serie. Meer details over deze update - waaronder de releasedatum - volgen snel.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nominaties voor The Game Awards 2022 bekend Opnames Gran Turismo-film zijn begonnen
28

Reacties op: Current gen-update The Witcher 3 verschijnt op 14 december

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    do365nic

    • 15 november 2022 08:35
    Ben benieuwd hoe ie eruit gaat zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 15 november 2022 08:35
    En voor mensen met de steam versie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    BobbyDigitaL

    • 15 november 2022 12:31
    @Mmo-veteran Krijgen we ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 15 november 2022 08:37
    Ben wel benieuwd wat de update precies in houdt.
    Dit gaat wel de ultieme Witcher 3 ervaring worden.

    Ik zou bijna willen dat ik de game nog nooit gespeeld had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 15 november 2022 08:38
    My body is ready

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 15 november 2022 08:46
    Toon dan gameplay hoe de next gen upgrade eruit ziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 15 november 2022 20:12
    @Snoop213 zoals in hun Twitterpost te zien is, kun je dat volgende week verwachten..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 15 november 2022 23:04
    @Jorn6810 oke ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 15 november 2022 08:54
    Ik ben in deze game een 15 uur bezig geweest en toen weggelegd om te wachten op deze update. Dan kan ik een keer overnieuw gaan beginnen.
    Dat vind ik nog wel de moeite waard.
    Dus ik ben heel benieuwd naar het verschil. Maar ik verwacht er best veel van.
    Hopelijk een hele sterke remaster. Want dat is uiteindelijk wat het is. Een current gen remaster van de vorige generatie.
    Alleen is deze gratis. En daar ben ik blij mee.

    Ook goede service van CD project Red. Zouden andere ontwikkelaars van kunnen leren.
    Kan ook zijn om zo op die manier hun naam weer hoger te maken na cyberpunk debacle en ook, gratis content is niet erg als het dan wat tegenvalt. Het is uiteindelijk gratis.

    Maar ik verwacht er toch veel van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 15 november 2022 09:03
    Heel veel zin in! Lang op gewacht, maar zin om vanaf begin af aan weer te spelen. Benieuwd naar de mods.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KratosFever

    • 15 november 2022 09:03
    Dit maakt de teleurstelling van het uitstel van hogwarts wel goed met de feestdagen :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Boominsystem

    • 15 november 2022 10:12
    Ik moet blood and wine nog spelen. Mooi moment om dat te gaan doen :-).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 15 november 2022 10:18
    @Boominsystem Same, ik moet ook nog het grootste deel van beide uitbreidingen nog spelen. Mooi moment om hem weer eens op te pakken na al die jaren!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Boominsystem

    • 15 november 2022 10:24
    @woutzorz hear hear! Ik heb de basegame zelf 2 x uitgespeeld (met vrijwel geen enkele andere game van dit type ooit gedaan…). De 2de keer spelen was een klein jaar terug, ik vond toen nog altijd de graphics, verhaal en gameplay (wel met wat mods echter) echt geweldig. De game houdt goed stand. Skellige island.. man man, wat een prachtige locatie is dat!

    Was verrast dit te lezen, een mooi cadeau van cdproject. Schijnt dat blood&wine bepaald ook een looker is qua graphics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 15 november 2022 10:32
    @Boominsystem Nice! Ja het is echt een van de beste games van de laatste jaren wat mij betreft. Tuurlijk, de gameplay en het vechten is wat houterig en er zijn games die zeker beter spelen, maar de sfeer, de verhaallijnen en graphics zijn echt van een zeldzaam niveau. Ik ben ook zeker blij verrast dat dat een gratis update is. Blood & Wine is een heel stuk kleurrijker dan de rest van de game wat ik toendertijd gezien had. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn in HDR en 4K op m'n OLED!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WinNow

    • 15 november 2022 10:12
    Eerst zien of het een noemswaardige upgrade gaat zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 november 2022 10:18
    Misschien dat ik deze game ooit nog een keer 6de kans ga geven. Al betwijfel ik dat ze die extreem houterige Combat ( die voor 2015 standaarden ook al ondermaats was) hebben aangepast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 15 november 2022 11:19
    @coola Combat gaat niet meer veranderen, dit zijn puur visuele en technische verbeteringen. Ga hem zelf wel eindelijk spelen met deze update. Wat mindere combat kan ik me wel overheen zetten als de rest top is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 15 november 2022 12:09
    @coola Im with u on this. mooie graphics en een goed verhaal doen mij niets als de core gameplay gewoon verrot is. ik kwam er gewoon niet doorheen met the witcher 1 2 en 3 en ik geef graag de schuld aan demon en dark souls voor dat. ok verrot is niet het goede woord maar zo enorm clunky en houterig. meer het gevoel dat ik animaties trigger ipv controle heb over mn karakter ingame tijdens het vechten. Onpopulaire mening en geen feit, ik weet dat er genoeg fans zijn van the witcher, het is gewoon niet aan mij besteed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 november 2022 16:48
    @ali3n8tor

    Onpopulaire meningen inderdaad maar gelukkig geef ik daar geen ene F om. Ik kan de Witcher 3 gewoon niet als de heilige graal zien eerder als een soso game