Nieuws
God of War

Cory Barlog over singleplayer en de ideeën achter God of War

Een vader, een zoon en de vrouw die ze verbindt

Geschreven door Arran Winmai op
In een interview vertelt Cory Barlog meer over de ideeën achter God of War en singleplayer-games.

Vader en zoon

In het interview met USgamer vertelt Cory Barlog, creative director bij Santa Monica Studio, meer over de aankomende game.

Barlog vertelt dat ze eerst van plan waren de vrouw van Kratos als metgezel te gebruiken in plaats van zijn zoon Atreus. Barlog koos er echter voor om zichzelf te spiegelen, omdat hij ook een zoon heeft en worstelt met diens opvoeding. "Kratos heeft geen rolmodel die een voorbeeld voor hem is om een goede vader te zijn" vertelt Barlog, "dus hij tast net als ik in het donker".

In God of War wil Barlog bovendien tonen dat Kratos meer is dan woede en wil hij spelers laten ontdekken "hoe Kratos zover kan komen om menselijkheid te tonen". Hiervoor moest er een personage zijn met wie Kratos een sterke connectie heeft en zijn overleden vrouw speelt deze rol. "Zij vormt ook de opening waardoor hij en Atreus elkaar kunnen vinden".

God of War vader en zoon

De nieuwe, oude Kratos

Daarnaast wordt er ook meer licht geschenen op de nieuwe versie van Kratos. Hij is verouderd en dat is duidelijk. Kratos is niet meer zo machtig als hij was in de voorgaande spellen en hij is soms zichtbaar vermoeid. Bovendien is hij niet meer een en al woede, want hij moet Atreus opvoeden en verzorgen. "Kratos slaagde er in eerdere delen niet in het monster in hem te bedwingen".

Cory Barlog wijst erop dat deze keuze werd gemaakt om mee te gaan met de tijd. Waar er vroeger weinig antihelden in de hoofdrol waren is het nu veel minder zeldzaam. Een personage moet meer diepgang hebben.

God of War

Singleplayer-games

Tenslotte beschrijft Barlog waarom singleplayer-games "awesome" zijn. "Het geeft een gevoel van getransporteerd worden in een hele andere wereld." Bovendien zijn ze "gemakkelijk om in te stappen en weet je wat je kan verwachten nadat je de achterkant van de doos gelezen hebt". Hiervoor put hij inspiratie uit fantasy-films uit de jaren '80, zoals The Neverending Story en Labyrinth.

God of War verschijnt op 20 april exclusief voor PS4. In onze preview vertelt Erik alvast meer over de game.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hellblade: Senua's Sacrifice komt naar Xbox One Far Cry 5
1

Reacties op: Cory Barlog over singleplayer en de ideeën achter God of War

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 26 maart 2018 14:27
    Please dont disappoint..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.