Nieuws
Control

Control komt morgen naar Xbox Game Pass

In totaal verschijnen er zeventien games op Game Pass deze maand

Geschreven door Michel Musters op
Vanaf morgen staat de actie-thriller Control van Remedy op Xbox Game Pass voor console.

Er gingen al geruchten dat de game naar Game Pass zou komen, maar dat heeft Microsoft nu bevestigd. Daarnaast heeft het zestien andere games die in december naar de service komen bevestigd. Morgen verschijnt ook Doom Eternal op de pc-versie van Game Pass, zo werd gisteren al aangekondigd. Ook Haven (console en pc), Rage 2 (Android), Va-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action (pc), Yes, Your Grace (Android, console en pc) en Slime Rancher (Android en console) komen dan uit.

De rest van de Game Pass line-up deze maand ziet er als volgt uit. Dragon Quest 11 S: Echoes of an Elusive Age verschijnt op 4 december uit voor Game Pass op console en pc, Call of the Sea (Android, console, pc), Monster Sanctuary (Android en console) en Starbound (pc) op 8 december, Unto the End (console en pc) op 9 december en Assetto Corsa (Android en console), Gang Beasts (Android en console), GreedFall (Android, console en pc), Superhot: Mind Control Delete (Android en console) en Yooka-Laylee and the Impossible Lair (Android, console en pc) op 10 december.

Op de Xbox-site is een handig overzicht met alle games van deze maand te vinden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe uitbreiding voor Planet Zoo onthuld Dead Cells ontvangt nieuwe betaalde downloadbare content
22

Reacties op: Control komt morgen naar Xbox Game Pass

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aerofox81

    • 2 december 2020 08:55
    Ik ben benieuwd of het de Ultimate edition is met de gratis update voor de Series S|X

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AGxKiiNG

    • 2 december 2020 09:01
    @Aerofox81 Ik denk het niet. Als ik het plaatje zo zie lijkt mij dit de "normale" versie. Ik verwachtte ook geen ultimate edition omdat daar alle DLC al bij zit..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 2 december 2020 09:14
    @AGxKiiNG nee als je het zo zegt lijkt het me inderdaad ook niet. Maar ik ga hem zeker proberen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 december 2020 10:16
    @Aerofox81 Het is ook niet de ultimate edition gewoon de one x versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 2 december 2020 14:03
    @hulstpower Daar is toch gedoe over? Dat de uitgevers willen dat je opnieuw voor de game gaat betalen als je de ultimate versie wilt en dat ze alleen die versie nog blijven ondersteunen of zoiets.. redelijk kansloos als je het mij vraagt. Ik vind het jammer en wat vreemd dat ik niet de geoptimaliseerde versie krijg op de series X .. maar goed.. ik kan hem in ieder geval 'gratis' spelen.. door deze arrogante houding (zelfs rockstar doet het deze gen niet meer) ga ik er geen euro extra aan uitgeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 2 december 2020 09:32
    OH YEAH DOPE!

    Niet verwacht dat deze (zo redelijk snel) al op de gamepass zou staan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 2 december 2020 09:33
    Jammer dat de PC versie hier niet onder valt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 3 december 2020 15:19
    @Vogeltje Dat had ik ook met DOOM Eternal vorige maand. Die zit er nu wel in voor de PC. Ik verwacht stiekem dat control ook wel komt ergens begin volgend jaar. Blij dat ik DOOM niet gekocht had in de Steam sale vorige week.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 2 december 2020 09:36
    Haven en Call of the Sea zijn trouwens ook niet verkeerd, aardig maandje zo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 2 december 2020 10:51
    Weet iemand trouwens of de voortgang van een game die je op game pass gespeeld hebt meegenomen wordt als je de game daarna aanschaft?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 2 december 2020 11:13
    @fonsrutte Weet ik niet zeker, maar lijkt me wel. Dit is wel zo bij free-play days die er regelmatig zijn voor verschillende games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 2 december 2020 11:29
    @fonsrutte Jazeker. Dat is geen enkel probleem. Het is tenslotte de zelfde game, alleen heb je de game dan zelf gekocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 2 december 2020 11:34
    @rvg1983 Ok thanks!
    Ik ben namelijk bezig met Hollow Knight en voel enigszins de druk dat ik hem uit moet spelen voor hij van game pass afgehaald wordt. Maar dat is dus niet nodig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 december 2020 12:16
    @niqomipa Ik kon niet echt in hollow knight komen zelf keer geprobeert maar was helaas niks voor mij terwijl ori vond ik juist geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 2 december 2020 16:48
    @hulstpower Ori was ook echt super, die speelt net iets lekkerder vind ik en is mooier.
    Dit is ook mijn derde poging Hollow Knight, maar nu zit ik er helemaal in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 december 2020 21:07
    @fonsrutte ja ik kon niet in hollow knight komen door de art style me niet trok en ori pakte me meteen en liet me niet meer los vooral will and the wisp liet me niet meer los zelfs met de bugs heb ik genoten van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 2 december 2020 16:47
    @niqomipa Het is inderdaad een fantastische game, elke keer als je denkt dat je vastzit kom je ineens weer verder. Ik heb er inmiddels 20 uur in zitten, maar heb het idee dat ik helemaal net ver ben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 2 december 2020 11:54
    @fonsrutte Vergeet ook niet dat je de game kan aanschaffen met korting zolang hij op gamepass staat. Alles gaat mee, als de game van gamepass af wordt gehaald en je wilt hem opstarten zegt hij dat je geen toegang hebt tot de game en hem moet aanschaffen in de store. Zolang jij de game en de save data niet weggooid, blijft hij op je device staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 december 2020 12:17
    @markiewong Op xbox kan je de game en zelf de local save game verwijderen, je save games staan namelijk allemaal automatisch in de cloud opgeslagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 2 december 2020 12:03
    @fonsrutte als hij er uit gaat moet je hem echt kopen, echt een leuk game om 112% te halen al heb ik de laatste Pantheon wel laten liggen. Denk dat hij er wel in blijft tot Silksong omdat het goed is om mensen geïnteresseerd te krijgen in deel 2, zie ook Dirt 4 bijv.