Nieuws
Dune

Conan Exiles-studio gaat games rondom Dune maken

Er moeten zeker drie games uitkomen in de komende zes jaar

Geschreven door Michel Musters op
Conan Exiles-ontwikkelaar Funcom heeft een deal gesloten om games te maken gebaseerd op het Dune-universum.

Funcom heeft de deal gesloten met Legendary Studios, een divisie van Legendary Entertainment, dat weer de film- en televisierechten op Dune heeft. De deal is zes jaar geldig en dat moet "minstens" drie games op pc en consoles opleveren.

Een open wereld multiplayergame gaat dit jaar sowieso in pre-productie. Deze beschrijving heeft wel wat weg van Conan Exiles. Meer details over wat voor soort games er worden gemaakt zijn nog niet bekend.

Dune is een science-fictionverhaal van Frank Herbert dat diverse vervolgen en een bioscoopfilm heeft gekregen. Er wordt tevens een nieuwe film gemaakt met onder andere Jason Momoa (Aquaman, Game of Thrones) in de hoofdrol die in 2020 moet verschijnen.

Bron: Funcom

Dit artikel delen:

Lees meer

'Red Dead Online verdient minder dan GTA Online' Nieuwe Samurai Shodown komt deze zomer uit
21

Reacties op: Conan Exiles-studio gaat games rondom Dune maken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheHatedOne

    • 27 februari 2019 09:14
    Waren hier niet vroeger RTS games van?
    Meen me te herinneren:
    Dune
    Dune II
    Dune 2000

    Maar ben wel heel erg benieuwd hoe ze deze gaan uitwerken :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 27 februari 2019 09:20
    @TheHatedOne Jazeker! Heb vooral Dune 2 heel erg veel gespeeld met de Harkonnen en Artreides. Weet alleen de 3e house even niet meer… Waren de voorlopers van de C&C; serie als ik het me goed herinner

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 27 februari 2019 09:24
    @woutzorz Ordos

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 27 februari 2019 12:03
    @woutzorz The noble Atreides, the insidious Ordos and the evil Harkonnen.

    Only one house will prevail. Your battle for Dune begins……NOW!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 27 februari 2019 20:31
    @TheChief He who controls the spice…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 27 februari 2019 23:50
    @denver The house that produces the most spice will controle Dune. There are no set territories and no rules of engagement :)

    I ken zo'n beetje de hele narration van de Dune 2 trailer nog uit mijn hoofd :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 27 februari 2019 09:24
    Eerste reactie: yes, hyped, ik ben gek op Dune!
    Tweede reacteie: open wereld multiplayergame? Laat maar dan …

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheHatedOne

    • 27 februari 2019 09:31
    @Baukereg
    Naja ben dan toch wel benieuwd of je net als de fremen op die wormen kan rijden.
    of hoe ze die uberhaupt erin verwerken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 27 februari 2019 20:31
    @Baukereg

    Enige domper is multiplayer. Open wereld is a good thing though.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 27 februari 2019 09:26
    Harkonnen, Atreides en Ordos zover ik me kan herinneren.
    Heb zelf Dune 2000 veel gespeeld. Benieuwd wat voor games dit gaan worden. Zie het wel verschijnen over een paar jaar i guess.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 februari 2019 09:35
    Wel jammer dat jullie alleen Jason Momoa noemen, de film wordt bijvoorbeeld geregisseerd door Denis Villeneuve van o.a. de laatste Blade Runner, Arrival en Sicario. Vooral Villeneuve is een goeie reden waarom deze film mij interesseert.
    Verder spelen Josh Brolin, Javier Bardem, Stellan Skarsgård en Dave Bautista ook in de film. Vooral die eerste drie zijn toch iets grotere acteurs dan Jason Momoa.
    Maar goed, misschien ben ik iets teveel een film-nerd.
    On topic: minstens 3 games uitpoepen in 6 jaar schept niet heel veel vertrouwen. Er zijn maar weinig filmgames die echt goed zijn, de enige die ik zo kan bedenken die ik wel vermakelijk vond was Mad Max, maar ook daar merkte je aan dat er keuzes gemaakt zijn om een deadline te halen. Zo'n game moet immer tegelijk met de film uitkomen, want marketing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 27 februari 2019 13:21
    @fonsrutte Goed punt hoor! Consider me schooled. Bij een volgend nieuwtje over dit onderwerp zal ik zeker wat meer van deze namen noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BertThaBest

    • 27 februari 2019 09:37
    Lees het originele boek Dune van Frank Herbert maar eerst, en dan praten we verder ;). Vet boek was dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 27 februari 2019 15:41
    @BertThaBest De eerste drie boeken that is, die vormen samen een mooi geheel. Vanaf God Emperor of Dune vlieg het voor mij teveel alle kanten uit en mis ik binding met de karakters en locaties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SkyScourge

    • 27 februari 2019 21:55
    @Baukereg Ik kwam er nauwelijks doorheen … vond de prequel boeken van zijn zoon fijner lezen.. favoriet blijft voor mij legenden van duin en dan met name de butlerian jihad :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 27 februari 2019 10:17
    Als ik hier dan mensen hoor praten "Waren hier niet vroeger RTS games van?" en "Waren de voorlopers van de C&C; serie als ik het me goed herinner". Oi wat voel ik me dan oud zeg. Ik dacht dat dat algemene kennis was :). Overigens is alleen Dune 2 een voorloper van de C&C; serie, de andere games kwamen uit nadat C&C; er al was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheHatedOne

    • 27 februari 2019 10:19
    @darkmanwls Dat ik ze niet gespeeld heb betekend niet dat ik niet uit dat tijdperk stam, dus kop op ouwe. Ik ben er zelf ook een ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 februari 2019 10:44
    @darkmanwls Ben ook de 40 gepasseerd inmiddels, maar RTS heeft mij nooit gelegen. Ik was meer van de adventures zoals LSL, Space Quest, Monkey Island en Maniac Mansion.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 27 februari 2019 10:47
    @darkmanwls Als je eenmaal eind 30 bent, dan vervagen langzaam de details uit je jeugd haha! Maar je hebt gelijk, alleen Dune 2 is door Westwood gemaakt en Dune 2000 uitgebracht door Westwood (heb het even opgezocht).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ayho

    • 27 februari 2019 10:25
    Dune en vooral dune 2 kapot gespeeld. Laat maar komen