Nieuws

Commander Keen keert terug als free-to-play game

Klassieke platformheld maakt deze zomer comeback op iOS en Android.

Geschreven door Thijs Barnhard op
Een nieuwe Commander Keen wordt deze zomer door Bethesda uitgebracht op iOS en Android.

In dit nieuwe deel speel je als de zoon en dochter van de originele Commander Keen. Het duo treedt in de voetsporen van hun vader op een intergalactisch avontuur. Net als in het origineel is ook deze nieuwe Commander Keen een platformer. Daarnaast bevat het ook een PVP-element. Het spel heeft een nieuwe tekenfilmachtige grafische stijl.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe beelden van Wolfenstein: Youngblood Fallout 76 krijgt nieuwe Wastelanders-uitbreiding en battle royale-modus
12

Reacties op: Commander Keen keert terug als free-to-play game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 10 juni 2019 03:24
    Well thanks bethesda for killing commander keen.

    Bethesda medewerker : he todd ik weet een game die we kunnen verneuken

    Todd : welke game dan

    Bethesda medewerker: commander keen


    Todd : goed idee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ryme

    • 10 juni 2019 04:21
    Killing Commander Keen? Hoe dan? Wat hadden ze volgens jou dan moeten doen? De IP met rust laten en helemaal dood laten gaan omdat het zo een oud spel is die bijna niemand meer kent? @coola

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 10 juni 2019 09:48
    @Ryme Op PC en Consoles uitbrengen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ryme

    • 10 juni 2019 11:24
    Wie weet in de toekomst. Fallout Shelter is ook voor PC en consoles en Elder Scrolls Blades komt ook naar console @TheDeeGee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 10 juni 2019 15:29
    @Ryme
    ‘Die bijna niemand meer kent’ 😂 Elke zichzelf respecterende gamer kent Commander Keen. Dat jij kennelijk geen idee hebt wat het is spreekt boekdelen over jou.

    Wat ze dan hadden moeten doen? Een volwaardige game voor de consoles maken, niet zo’n walgelijke cashgrab voor mobiles wat dit ongetwijfeld gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 10 juni 2019 15:33
    @Sander999

    Dit keihard dit. Sander999 en ik zien niet vaak eye to eye, maar in dit geval geef ik hem gelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vorker

    • 10 juni 2019 08:21
    @coola Ik ben blij dat jij geen scriptschrijver bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 10 juni 2019 11:58
    @coola
    Toen ik de titel van het artikel zag werd ik erg blij! Maar dat duurde helaas niet erg lang.
    Keene blijf ik dus maar bij een geweldige herinnering houden. Misschien ook maar beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CommanderKeen

    • 10 juni 2019 12:04
    Ik had toch meer gehoopt op een klassieke platformer.
    De grafische stijl is wel leuk, doet me denken aan Dexters Laboratory.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WvA

    • 10 juni 2019 12:07
    In de eerste trailer leek een stukje gameplay te zitten (2D platform) en dan vind ik de Cartoon Network achtige stijl nog wel te pruimen. Maar bij het zien van de daadwerkelijke point en click gameplay voor mobile.. No thanks.

    Ik snap echt niet waarom bedrijven jaaaaaren oude IP's dan eindelijk een keer terugbrengen, maar het niet meer te vergelijken is met het origineel. Waarom release je dan niet gewoon een nieuwe IP? De mensen die Keen niet kennen, dont care. En de mensen die Keen kennen zijn teleurgesteld.

    Tipje: voor 90 cent kan je alle Keen's kopen op steam. Zijn nog opvallend pittig kwam ik net weer achter..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 10 juni 2019 14:16
    Ik heb jaren geleden de originele Commander Keen delen gespeeld op diskette, en die waren zo ontzettend vet, dus een remake klonk mij wel goed. En toen zag ik dat het een mobiele game was, hard pass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 10 juni 2019 17:38
    oh god, zag eerst de announce trailer en dacht, wow, dat ziet er geweldig uit, zo kan het er tegenwoordig wel uitzien op de console/pc… toen zag ik de gameplay trailer… man man, wat een bagger, zo sund.. en dan te bedenken dat het dus echt iets had kunnen worden..