Met de naderende multiplayer test van Command & Conquer: Generals duiken de mensen van Westwood steeds vaker op. Zo komen dit keer Dustin Browder, hoofd ontwerper van Generals en Harvard Bonin, producer van het spel aan het woord. Op het kantoor van Westwood zijn al de nodige potjes Generals gespeeld en men is dan ook vooral bezig met de balans van de eenheden. Iets waarbij de massa (3000 gamers) straks mag helpen in de multiplayer test. JM: The flavor of Generals is different from Red Alert 2. More realistic. HB: It's funny, because we felt we were going to be a lot more real than we are. It certainly delivers on that modern hardware stuff, but there are some things in there that you go "Oh, that is a game convention." The fact that one worker builds a building, you know. Stuff like that. So we're definitely not a sim. That said, it does have Comanches, Raptors, they are terrorists, all of these things that we felt are more relevant to the world today and might resonate with people a little bit better. Frankly, we did the Tiberian series and the Red Alert series... it's all about C&C modern warhound ways. The fiction is kind of entertainment value, but we think the players can sink their teeth into it. Verder laat Browder ons weten dat Command & Conquer geen game is, maar gameplay, iets waar niet iedereen het mee eens zal zijn. Naast alle standaard vragen worden we ook iets wijzer over de verschillen tussen de fracties, de AI en de superwapens. Bonin maakt ons de verschillen tussen Generals en Red Alert 2 duidelijk en dat ze niet willen dat mensen gekwetst worden door het spel. Er zitten dan misschien terroristen in, maar er wordt niet gedronken, gerookt of gevloekt. Zodoende kan het spel toch in Wallmarkt en andere ketens verkocht worden.