Nieuws
Call of Duty: Modern Warfare 2

CoD: Modern Warfare 2 bevat op disk blijkbaar maar 72 MB aan data

Het overgrote deel van de game moet gedownload worden

Geschreven door Michel Musters op
De fysieke editie van Call of Duty: Modern Warfare 2 zou maar 72,23 MB aan data bevatten.

Dat meldt Does It Play?, een Twitter-account dat test of games offline gespeeld kunnen worden. Het gaat daarbij om de PS5-versie van de game, al is het waarschijnlijk dat er soortgelijke datahoeveelheden met andere platformversies gemoeid gaan. 

Vooralsnog zijn spelers vereist om daarnaast zo'n 100 GB aan data te downloaden om Modern Warfare 2 te kunnen spelen, al kan dat op en na release meer worden door bijvoorbeeld patches en extra content.

Het komt steeds vaker voor dat er maar een minimale hoeveelheid data op een disk staat en dat het overgrote gedeelte van het spel gedownload moet worden. Dit was bijvoorbeeld ook al het geval met Halo Infinite. De disk functioneert in deze gevallen eerder als fysieke 'sleutel' om de game te kunnen spelen. 

Veel gamers uiten hun kritiek op deze manier van fysieke games verkopen. Veel mensen kopen spellen fysiek zodat ze het spel namelijk daadwerkelijk op de disk hebben staan, zodat ze bijvoorbeeld als ooit het bedrijf achter een game verdwijnt het spel nog altijd kunnen spelen. Daarnaast claimen diverse critici dat het in feite een verspilling van plastic is.

Call of Duty: Modern Warfare 2 verschijnt morgen op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Spelers die de game alvast hebben besteld konden sinds eind vorige week al met de singleplayercampagne aan de slag. Op 16 november komt Call of Duty: Warzone 2.0 uit, dat net als Modern Warfare 2 is ontwikkeld door Infinity Ward.

Dit artikel delen:

Lees meer

Street Fighter 6 komt waarschijnlijk pas na maart 2023 uit Undertale: hartverwarmend tussendoortje
11

Reacties op: CoD: Modern Warfare 2 bevat op disk blijkbaar maar 72 MB aan data

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Deadspacer

    • 27 oktober 2022 14:34
    Met andere woorden de disc bevestigd dat je het geld hebt neergelegd en dat je mag downloaden.

    Belachelijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 27 oktober 2022 14:42
    Ik vind het nergens op slaan, maar vraag me dan ook af of hier ook een goede reden voor is? Loopt de game beter hierdoor? Betere laadtijden? Geen idee, maar toch benieuwd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 27 oktober 2022 17:36
    @Markus88 nee, de game loopt hetzelfde aangezien de data normaalgesproken van de disc naar je hdd/ssd wordt gekopieerd. Misschien is dit handiger voor de uitgever/ontwikkelaar omdat je dan altijd de nieuwste versie installeert ipv verouderde data van de disc met daaroverheen een patch.

    Wel jammer dat het deze kant op gaat. Ik had hetzelfde met FH5 op de XSX, 10GB van de disc en dan nog 100GB downloaden, dat duurt 12 uur met mijn verbinding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiebelsnor

    • 27 oktober 2022 15:12
    De hoesjes gaan verdwijnen. Ken je die kado/tegoed kaarten bij de supermarkt? Ik denk dat we daar ongeveer naartoe gaan. En zelfs dat wordt een tussenstap naar helemaal geen fysieke exemplaren. Misschien zo'n kaart voor bij de collectors editions, want dat zijn ook goudmijntjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 27 oktober 2022 15:33
    Je koopt hiermee dus alleen het recht op verkoop. Of zit er ook nog een unieke key bij die disk? Dat zou helemaal weird zijn.

    Ben zelf sinds de x one volledig digitaal. Bevalt mij prima, vind het heerlijk om een bibliotheek van 900+ games op die manier tot mijn beschikking te hebben. Is nog beter voor het milieu ook, al zou ik mijzelf er niet voor aan een tafel willen pakken..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 27 oktober 2022 18:27
    Ben eigenlijk geforceerd digitaal gegaan met mijn Series S maar de voordelen vind ik groter dan de nadelen. Alles meteen beschikbaar op mijn console. Nieuwe releases vanaf middernacht beschikbaar etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 27 oktober 2022 18:40
    @Real13

    Precies dat, en het niet steeds hoeven wisselen van de disc is echt een groot voordeel vind ik. Dit doe ik ook op pc met steam en GOG. Met gog heb je trouwens echt het idee dat het van jou is en blijft.. omdat je daar je games ook echt kunt downloaden naar je pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 oktober 2022 00:25
    @rvdno Je zegt het precies goed "Je hebt het idee dat het van jou is"
    Overigens heb je met pc ook uberhaubt geen keuze meer behalve digitaal. De meeste games komen niet eens meer fysiek uit. En de meeste moderne pc's hebben niet eens meer een disc drive.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 27 oktober 2022 19:12
    Grootste voordeel van een disc met data erop vond ik altijd dat je later als de game delisted is deze nog steeds kan spelen. Heb een aantal 360 en xbox one titels digitaal gekocht die nog wel in de store staan maar niet meer gekocht of uit mijn library gedownload kunnen worden. Met het huidige systeem gaan spellen gewoon verloren, tenzij er een xbox one/series x emulator komt ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 28 oktober 2022 06:24
    Waarom dan niet gewoon een download code in het hoesje doen. Die disc slaat dan nergens op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 28 oktober 2022 16:29
    @GoofyZ3 disc kan je nog uitlenen? Doorverkopen? Maar als er slechts een key in zit, is er helemaal geen praktisch verschil.