Nieuws

Coca-Cola en State Farm overwegen sponsorschap Overwatch League te stoppen

Dit weekend adverteren de bedrijven niet tijdens wedstrijden

Geschreven door Michel Musters op
Coca-Cola en State Farm overwegen hun sponsorschap van de Overwatch League stop te zetten.

Dit in navolging van de aanklacht van uitgever Activision Blizzard door de staat Californië twee weken geleden, waarin wordt geclaimd dat na twee jaar onderzoek is gebleken dat er seksuele intimidatie, discriminatie en ongelijkheid op de werkvloer van het bedrijf plaatsvindt.

The Washington Post meldt dat de bedrijven dit weekend sowieso geen advertenties vertonen gedurende wedstrijden die worden gespeeld. Het is niet bekend of Coca-Cola en State Farm voorgoed hun samenwerking stopzetten met Overwatch. Coca-Cola zou "samenwerken met Blizzard om toekomstige plannen en programma's te herzien". De logo's van beide bedrijven staan nog wel op de website van Overwatch League.

Eerder deze week werden alle vermeldingen van T-Mobile, tevens een sponsor van de Overwatch League en Call of Duty League, van de websites van genoemde toernooien verwijderd. Ook werd op foto's het logo van de sponsor van de kleding van spelers gewist.

Overwatch

Dit artikel delen:

Lees meer

Dit museum in Heerenveen presenteert games zoals wij ze zien: als kunstwerken Nieuwe Guardians of the Galaxy-trailer draait om Lady Hellbender
8

Reacties op: Coca-Cola en State Farm overwegen sponsorschap Overwatch League te stoppen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mewhywhy

    • 6 augustus 2021 11:35
    Maar wel als bedrijf WK Qatar willen sponsoren die al 6500+ doden hebben veroorzaakt.

    Zo nep dit, die bedrijven geven echt niet om het gedoe rond Blizzard maar om de positive PR nu Blizzard als grote gemenerik wordt gezien. Als het ze echt boeide hadden ze al een jaar geleden terugtrokken uit WK.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DeBeer

    • 6 augustus 2021 11:39
    @Mewhywhy Denk eerder dat het komt omdat Overwatch steeds minder populair wordt en dit geeft ze een goed excuus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 6 augustus 2021 13:03
    @Mewhywhy

    Ja helaas heb je gelijk. Goede observerijg van dit nieuws.

    En zo gaat het nu eenmaal bij dit soort bedrijven.

    En waarom het WK wel gesponsord word is denk ik omdat die sponsoring om heel veel meer geld gaat dan overwatch. Voor games zal overwatch een goede reclame zijn( in goede tijden bedoel ik dus, momenteel zou ik mijn vingers niet branden aan iets Activision/ a lizard, want dit soort bedrijven raak je denk ik enkel in hun portemonnee) maar op wereld schaal is dit nog niet eens in de schaduw van een WK.

    En het is in zeker belachelijk maar ja het draait hier enkel om geld en niet om het goede bedrijf te zijn.

    Helaas en heel jammer maar waar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 augustus 2021 15:17
    @Mewhywhy precies, ondertussen is Coca Cola de grootste vervuiler can de wereld met al hun plastic en weigeren ze er iets aan te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 7 augustus 2021 09:11
    @Ziminar dat ligt toch echt aan de mensen die plastic weggooien. Zelf heb ik nog nooit van mijn leven plastic in de natuur gegooid, maar je ziet het gewoon dagelijks. Van die kanslozen die het raampje van de auto opendraaien en daar wat lege flesjes uitgooien.

    Laten we die eerst maar eens aanpakken.

    Coca Cola kan natuurlijk ook glazen flesjes maken (die hebben ze al toch?) en de plastic flessen uit de handel halen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 6 augustus 2021 20:43
    Vind het allemaal maar hypocriet, durf mijn handen in het vuur te steken dat zulke zaken ook bij Coca Cola en State Farm gebeuren, net zo goed dat het bij de meeste (grote) bedrijven gebeurd. Ja, je moet er zeker wat aan doen, maar laten we wel eerlijk wezen dat de huidige maatschappij sowieso richting de afgrond aan het gaan is waarbij helemaal niets meer gezegd mag worden, of het is wel sexism, racisme of wat voor isme dan ook..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 augustus 2021 00:23
    @SuperDre We zijn een maatschappij van overgevoelige zwakkelingen aan t opbouwen op deze manier. En ja natuurlijk moet sexuele intimidatie en dergelijke niet goedgekeurd worden, daar is wel degelijk een probleem mee. Maar men gaat af en toe wel heel ver. De mensen die dit hebben gedaan moeten worden aangepakt. Maar er zullen ook heus wel gewoon goede mensen werken, en die worden nu ook gepakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 7 augustus 2021 10:44
    @SuperDre Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik kijk ook naar wat de aanklachten zijn. Als jij mij op kantoor ongevraagd over mijn schouders aait, dan zou ik dat idd niet prettig vinden. Dat praat ik wel met jou uit.
    Als jij mij stiekem gaat staan filmen terwijl ik naar de plee ga, dan vind ik het probleem al een stuk groter. En zo kun je nog veel verder gaan.

    En zo kun je ze "rangschikken". Bij Blizzard zijn ze dus nu wel bij een stadium gekomen waar er echt wat mee moet gebeuren. Dit zijn geen aanklachten die te linken zijn aan de maatschappij waar mensen nauwelijks nog een ruggengraat hebben.

    Net als jij praat ik het ook absoluut niet goed, in tegendeel zelfs, maar er moet wel een onderscheid gemaakt kunnen worden in iets wat intern op te lossen is en iets wat niet zo is. Bij Blizzard, als alles klopt, zijn we bij dat laatste aangekomen.