Nieuws
The Witcher 3: Wild Hunt

CD Projekt heeft spijt van vraagtekens op Skellige-map in The Witcher 3

Geschreven door Michel Musters op
Volgens ontwikkelaar CD Projekt Red heeft de Skellige-map in The Witcher 3: Wild Hunt achteraf gezien te veel vraagtekens.

Philipp Weber - die de campagne van de nieuwe The Witcher-game ontwerpt - gaf dat toe in een recente livestream van de ontwikkelaar waarin het twintigjarige jubileum van de studio werd gevierd.

Vraagtekens op de speelkaart van The Witcher 3 geven plekken in de spelwereld aan waar iets is te doen. Dit is in de meeste gevallen een kistje om te openen en items uit te halen. In het Skellige-gedeelte van de map zijn verhoudingsgewijs veel vraagtekens te vinden, vooral in de zee. Dit tot frustratie van veel spelers die alle vraagtekens op de kaart willen afgaan.

Weber was junior missiedesigner tijdens de ontwikkeling van The Witcher 3 en claimt deels verantwoordelijk te zijn voor de vele vraagtekens. Het was de bedoeling dat de vraagtekens eerder "random extra's" voor spelers zouden zijn die alleen zouden opvallen door zeemeeuwen die erboven vlogen, in plaats van een letterlijk vraagteken op de kaart. Dit is echter niet gebeurd en de ontwikkelaar ziet het uiteindelijk als "een fout". Weber verzekert spelers dat dit niet nogmaals gaat gebeuren in de nieuwe The Witcher-game.

Over de nieuwe The Witcher is nog vrij weinig bekend, behalve dat het een nieuwe saga start - mogelijk zonder Geralt of Rivia - en dat de game op Unreal Engine 5 draait. In het vierde kwartaal van dit jaar moet een current gen-update voor The Witcher 3 uitkomen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Stray is de kattigste game ooit - Ron en Erik Podcast 396 Modus zonder naakt in Bayonetta 3 was niet Nintendo's idee
45

Reacties op: CD Projekt heeft spijt van vraagtekens op Skellige-map in The Witcher 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 24 juli 2022 13:13
    Veel leuker inderdaad als dit op een natuurlijke manier duidelijk gemaakt wordt in plaats van via een icoontje.
    Zoals dit soort dingen bij Ghost of Tsushima dit ook goed gedaan. Zorgt voor veel meer immersie, icoontjes jagen is echt niet leuk en niet meer van deze tijd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 juli 2022 13:24
    @Ziminar ghost doet inderdaad heel goed maar Valhalla doet ook heel erg goed, oke je hebt de keuze om alle icoontje direct zichtbaar te maken maar op explorer mode ( de modus die ubisoft als startpunt gebruikt en dus ook aan raad) komt er niks op de map te staan en op het kompas pas als je er een meter of 1,5 van bent verwijderd. ( ook de synch punten tonen geen point of interests je word uitgenodigd en uitgedaagd om de wereld te onderzoeken.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 24 juli 2022 13:56
    @coola vanwaar je behoefte om assassins creed er weer bij te betrekken? Puur uit interesse

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 juli 2022 14:04
    @GekkeHenkie

    Omdat als we het hebben over games die "onnodige" vraagtekens in een game gebruiken om point of interests aan te duiden ingeruild hebben voor meer engaging gameplay. Dan is naast Ghost of tsushima ook Assassin's Creed valhalla daar een erg goed voorbeeld voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 25 juli 2022 02:26
    @coola thanks voor de uitleg, kan niet anders dan het er mee eens zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 24 juli 2022 14:27
    @GekkeHenkie ik begin toch ook over Ghost waarom zou Coola niet over AC mogen beginnen? Het zijn beide open wereld rpg’s dus zo raar is dat niet
    Ik was eigenlijk ook van plan AC te noemen maar dan anders. Ik heb Valhalla niet gespeeld dus ik weet niet hoe het daar gaat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 24 juli 2022 14:36
    Dubbel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 24 juli 2022 15:12
    @GekkeHenkie

    Snap het ook niet een 2e rangs copy / paste serie betrekken bij een meesterwerk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 juli 2022 15:33
    @Tyranus

    En ik vind juist TW3 verre van meesterwerk. Het heeft mooie gfx en het verhaal is goed ( maar dan lees ik liever de boeken) qua gameplay vooral qua combat was het zwaar generiek en houterig.

    TW2 blijft de beste TW game (imho)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 juli 2022 16:36
    @coola waarom vind je de combat dan goed van creed bijna het zelfde ook generiek en houterig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 juli 2022 16:56
    @hulstpower

    Nee, zelfs in origins voelde het minder houterig generiek aan dan in tw3 ook heb je veel meer vrijheid in de combat. En Odyssey en vahalla is de combat smooth en vooral heel erg veel fun.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 24 juli 2022 17:48
    @coola Ik deel de mening dat ik de combat in Witcher 3 niet goed vond. De balans tussen moeilijkheid tussen een enkele vijand of ineens een pack ligt ver uit elkaar.

    Als je op hogere difficulty dan story and the sword in de uitbreidingen wilt spelen moet je toch echt wat materialen bij elkaar verzamelen om items te craften wat ik heel vervelend vind in een single player game waarin de wereld heel groot is en je op specifieke plekken een bepaald item moet farmen en dan nog best wat ervan ook. Het zou me veel beter lijken om als je eenmaal een item gefarmed hebt de flask gewoon te kunnen hergebruiken, misschien iets vergelijkbaars als met een Elden Ring flask.

    Lang verhaal kort, je moet dus farmen om je voor te bereiden (geen zin in al dat gedoe als je dat moet blijven doen om van de core gameplay te genieten), Je ontvangt veel damage maar doet weinig damage en je herstelt langzaam van voedsel en pots wat leid tot veel aanvallen vervolgens herstellen en ontwijken en herhalen wat best langdradig wordt. Het parry systeem werkt zeer slecht vanuit mijn ervaring.

    De skilltree wat oke en de signs dan wel weer goed maar allemaal bij elkaar was de combat eigenlijk best middelmatig met sommige momenten slecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 25 juli 2022 06:15
    @004

    Daar kun je je build op aanpassen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 25 juli 2022 13:03
    @004

    Erg slecht rpg design

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 25 juli 2022 16:08
    @coola

    Het is gewoon te moeilijk voor jullie
    Jullie zijn die easy moeilijkheidsgraad van AC gewend, die win ik nog met de ogen dicht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 25 juli 2022 16:15
    @Tyranus

    Nope combat in tw3 is extreem easy maar gewoon houterig als f*ck. Origins, Odyssey, Valhalla smoother maar ook veel uitdagender

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 25 juli 2022 16:18
    @coola uitdagend ? Je moet wel heel erg slecht in gamen zijn als je dat uitdagend noemt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 25 juli 2022 16:21
    @Tyranus

    Zo slecht dat ik demon's souls en dark souls uit heb kunnen spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 25 juli 2022 16:31
    @coola

    Dat is een kwestie van patronen leren. Niet meer en niet minder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 25 juli 2022 16:36
    @Tyranus

    Hoe dan ook ik ben verre van slecht in gamen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.